Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med sykdom: bronkitt, forkjølelse, virus, you name it; immunforsvaret mitt har kapitulert mot det denne våren. Med denne konstante hanglinga har jeg lagt på meg og kunne nå som formen er bra igjen hatt lyst til å kvitte meg med det. Men risikerer jeg da å bli dårlig igjen? Får ikke immunforsvaret bygget seg opp igjen om jeg er på kaloriunderskudd?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29946-vektnedgang-etter-sykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om formen er bra igjen, skal det vel ikke skade å trene og gå på kcal underskudd?

Jeg begynte å trene hardt og gå på diett "litt" for tidlig, og ble syk igjen.. men så var jeg ikke helt frisk heller da, når jeg starta :-P *min egen feil*

Ta det gradvis og vær nøye på at det du spiser gir deg mest mulig næring for kaloriene. Altså næringsrike valg som dekker behovet for mineraler og vitaminer. Mye fisk, grønne grønnsaker, litt nøtter, magre meieriprodukter osv

og vær forsiktig med laaaange kardioøkter om du er i underskudd..for det tærer i alle fall på kroppen:)

Når kroppen skal hente seg inn igjen etter (lengre tids) sykdom, så er ikke dette en enkel prosess - det krever faktisk ganske mye. Så er du usikker, ville jeg heller prøvd å tatt det litt mer med ro; kanskje gå litt lengre, roligere turer for å få "drivstoff tilbake i slangene" til du kjenner at du er fit for fight - DA kan du begynne å øke til litt hardere metoder :)

I matveien tror jeg nok at jeg ville lagt meg på et helt OK inntak - det du du har lagt på deg blir du LETT kvitt med en fullt fungerende maskin - finn tilbake godformen før du begynner å stresse med hvor mye du skal gå ned ;)

Ingen ting er surere enn å begynne for hardt, for tidlig, og rase til bunns igjen (been there, done that) :cry:

Just my 2 cents!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...