Gå til innhold

Vannvekt og sommervarme


-Netti-

Anbefalte innlegg

Altså, hvert eneste år, slår aldri feil. Så fort sommervarmen (ca 23+++ grader ute) slår til føles det som om jeg har gått opp mange kilo over natta. Skjønner jo at det er kroppen som holder på vann, men er det noen her som har erfaringer med dette/tips til hva man kan gjøre for at det "slipper" litt? :( Det er jo så dritt å kjenne seg oppblåst, stor og "vannete"... (ps. jeg drikker masse vann allerede og passer på å ikke bli dehydrert.)

Takker på forhånd for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei, og takk for svar :) Jeg passet på å drikke nok og ikke spise for mye raske karbs, ja... Har lite salt i maten fra før av. Det som hjalp til slutt (i hvert fall litt) var å bare finne skygge og kaldere steder å oppholde seg så mye som overhode mulig og bare innse at kroppen min ikke er glad i for varmt vær, pluss løvetann-te (placebo? Who knows.) :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok andre faktorer som spilte inn også, jeg overdriver litt her- skjønner at ikke varmen alene kan få meg til å gå opp flere kilo over natta. Men at jeg blir veldig bloated og at det er veldig ubehagelig, DET er helt klart. Som sagt har jeg bare bestemt meg for å godta at det er slik jeg er, og holde meg unna veldig høy temperatur over lengre tid. Drikker allerede mye vann, men får passe på å drikke ekstra mye i varmen + kutte ekstra ned på karbo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var nok andre faktorer som spilte inn også, jeg overdriver litt her- skjønner at ikke varmen alene kan få meg til å gå opp flere kilo over natta. Men at jeg blir veldig bloated og at det er veldig ubehagelig, DET er helt klart. Som sagt har jeg bare bestemt meg for å godta at det er slik jeg er, og holde meg unna veldig høy temperatur over lengre tid. Drikker allerede mye vann, men får passe på å drikke ekstra mye i varmen + kutte ekstra ned på karbo. :)

Vurder å dusje i kaldtvann. Det tar litt tid å bli vant til det, men det har mange fysiske og psykologiske fordeler (google f.eks. 'cold showers benefits'). Noen effekter er at man føler seg avkjølt (duh), at blodårene dermed trekker seg sammen (de er typisk veldig utvidede når du føler deg varm), at det lindrer musklene etter trening, at det øker metabolismen, og at det er godt for hud og hår (porene trekker seg sammen, forebygger mot kviser o.l., og det gir ikke tørr hud og hår slik som varmtvann gjør). I tillegg er det jo fantastisk for å bygge viljestyrke, og du blir mer viking. Ikke noe mer dugg på speilet heller; sikkert fint for dere jenter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurder å dusje i kaldtvann. Det tar litt tid å bli vant til det, men det har mange fysiske og psykologiske fordeler (google f.eks. 'cold showers benefits'). Noen effekter er at man føler seg avkjølt (duh), at blodårene dermed trekker seg sammen (de er typisk veldig utvidede når du føler deg varm), at det lindrer musklene etter trening, at det øker metabolismen, og at det er godt for hud og hår (porene trekker seg sammen, forebygger mot kviser o.l., og det gir ikke tørr hud og hår slik som varmtvann gjør). I tillegg er det jo fantastisk for å bygge viljestyrke, og du blir mer viking. Ikke noe mer dugg på speilet heller; sikkert fint for dere jenter. ;)

Hehe lurer på å prøve en kald dusj neste gang hetebølgen slår til her :p Gruer meg litt allerede! :dead:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...