Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har egentlig hatt redusert bøying i venstre kneet så lenge eg kan huske. Tenker da at viss eg tar og bøyer kneet sånn helen kommer mot rompa så mangler eg 1-2cm der for å klare å touche rompa med helen, og det gjør vondt når eg ikke er "varmet" opp der.

Har begynt å kjøre dype knebøy med "sprett" u bunn, og da kjenner eg det i noen dager etterpå i det kneet.

Er det noen som har opplevd noe lignende? Vondt kommer fra baksiden og går innover mot midten..

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29818-smerte-i-kneet-ved-full-b%C3%B8ying/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skader i hofte eller kne? Tatt MR?

Litt vanskelig å forstå hva du mener, fint om du beskriver litt mer detaljert.

Nøyaktig hvor du har vondt, hva du pleier å gjøre, hvordan provoserer du dette, hvor lenge har det gjort vondt, hva slags type smerte (radierende, stikkende, irriterende osv), hvordan er mobiliteten i hams og ankler? Pronerer eller supineres foten ved fleksjon? Er det kun nå nylig at du har begynt å kjøre dypt?

Mistenker stramme ankler og hamstringdominans ut i fra det du sier her, men trenger mer informasjon.

Eg velger å tro at eg har god mobilitet, type eg klarer å ta ned i bakken med flate hender med strake bein og for så vidt strak rygg, eg kan også sitte som på bilde under MEN eg sliter med å få ut det venstre kneet på siden av låret sånn eg kan sette meg mellom "leggene" som damen gjør på bildet. Eg klarer det men må varme opp og tøye det godt men kjenner smerte i venstre kne da. Smerten er inni kneet mer mot venstre/baksiden, klarer ikke å føle meg fram til noe smerte med å ta på liksom.

__1375381675.jpg

Eg prøver å kjøre bøy med føttene ganske rett frem(liten vinkel på par grader mot utsiden kansje), for så å lage en moment der nede å kjøre knærne ut på vei ned.

Eg tror eg pronerer litt i venstre foten, faktisk mer enn i høyre når du sier det. OG når eg står med strake bein og har foten rett fram og prøver å vri kneet utover kan eg kjenne ubehag i utside/inn i kneet. Eg mistenker at det kommer av en eller annen stram sene/muskel som går langs hele foten....har lite peiling på sånt dessverre.

Eg har alltid kjørt "dype" bøy, ihvertfall 95% av en godkjent styrkeløfterbøy, men har nå begynt å kjøre med en liten sprett i bunn for å få litt ekstra dybde og prøver å lære inn denne teknikken da det kan hjelpe på maksløftet.

Skader i hofte eller kne? Tatt MR?

Litt vanskelig å forstå hva du mener, fint om du beskriver litt mer detaljert.

Nøyaktig hvor du har vondt, hva du pleier å gjøre, hvordan provoserer du dette, hvor lenge har det gjort vondt, hva slags type smerte (radierende, stikkende, irriterende osv), hvordan er mobiliteten i hams og ankler? Pronerer eller supineres foten ved fleksjon? Er det kun nå nylig at du har begynt å kjøre dypt?

Mistenker stramme ankler og hamstringdominans ut i fra det du sier her, men trenger mer informasjon.

Skal på trening om noen timer så skal filme bøyen og legge ut :)

Kan ikke kjenne noe bein verken på undersiden eller oppsiden av skålen. Kjenner bare "senene" eller musklene som er der....

Må ha en video fra siden og fra forside av bøyen din. Stramme klær.

Når du kjenner under kneskåla di, beinet er helt rett men musklene ikke stramme: kan du kjenne at leggbeinet stikker litt ut?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...