Gå til innhold

Hjelp til å forbedre løpeteknikk


Oliver-S

Anbefalte innlegg

Det Thess skriver ovenfor er mer enn godt nok for de aller fleste (super)mosjonister. Skal du derimot terpe på tiden, og det handler om få sekunders forskjell, på f.eks. 1500 meter e.l. så må det nok litt mer til. Men det er ikke nødvendig for oss. Jeg vil være helt enig med Thess i at overfokusering ikke er bra—du skal være avslappet når du løper, det skal ikke være anstrengt. Legg inn små, korte strekk med fokus på teknikk, og fortsett løpingen som normalt. Legg inn noen runder på bane/gress barbeint, for å føle på det. Osv. Styrke- og mobilitetstrening vil også hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men mine tanker er at du ikke trenger å henge deg så voldsomt opp i det. Løpeøkonomien vil bli gradvis bedre etterhvert som du har mer mengde.

Takk til alle som har svart. Jeg tror konklusjonen må bli som Thess (og flere) skriver - at jeg ikke må henge meg så mye opp i dette nå. Er egentlig ikke så veldig fokusert på det heller, men tenkte det ville være en god idé å lufte saken på forumet for å se om det var et kjent problem med en "enkel" løsning..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...