Gå til innhold

Hvordan øke styrke i armene?


BENINA

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fulgt 12 ukers programmet til Silje Mariela i en del uker nå, men ramlet helt av på 7. uken etter å ha gått på vekten og så at jeg ikke hadde tatt av ett gram.

For meg er vekt rimelig viktig, så jeg har nå en periode trent mer cardio og litt mindre styrke, og øker stadig i styrken rundt på kroppen.

Armene derimot virker det som om jeg bare ikke får til å bli sterk i..

Jeg vet rett og slett ikke helt hva jeg driver med når det kommer til armene.

Jeg får til 40 kg benkpress, men klarer da ikke så mange repetisjoner.. og det ergrer meg, for jeg har liksom stagnert.

Jeg får til roing med 45-50 kg, smithmaskin er jeg ei KLØNE på og får ikke til stort fler kg enn 20.. nedtrekk går fint med 45 kg.

Som eksempler da.

jeg plages med overarmene mine, de er fortsatt kjipe å se på og jeg lengter etter fremgang men er usikker på hvordan jeg skal få det til.

På alt annet har jeg økt mye, og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du trener til Failure trener du til du kke klarer 1 repetisjon til. Du sliter opp siste repetisjon men den kommer ikke opp og stopper iløpet av løftet. Dette stiller store krav til CNS(sentralnervesystemet) og vil på lang sikt med mye failure trening få kjørt seg, noen ganger til det positive men aller flest ganger negativt. Veldig mange er livredde for å ikke presse seg hardt nok på gymmet - meg selv inkludert. Så det å bevisst ikke kjøre meg helt i kjelleren på hvert eneste sett har gitt meg nye styrkeøkninger. Om dette ikke er et problem for deg så se utenfor styrke"boksen". Hvordan er kostholdet? Får du i deg nok proteiner hver dag? osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg tenker ofte at jeg ikke klarer presse meg nok på benkpress feks, og jeg gir meg alltid før jeg kjenner at jeg ikke får stangen opp igjen uten hjelp, dvs jeg klarer sikkert å maxe på 1-3 rep til.

Tror nok jeg kan få i meg mer proteiner ja, jeg prøver følge kosten til Silje mariela også men det er lagt opp på en litt for klein måte for meg i så måte at man ikke skal spise frokost før 2 timer etter man har stått opp osv og det kan ikke jeg som jobber som sykepleier, jeg trenger absolutt å få i gang systemet kl 6 om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg tenker ofte at jeg ikke klarer presse meg nok på benkpress feks, og jeg gir meg alltid før jeg kjenner at jeg ikke får stangen opp igjen uten hjelp, dvs jeg klarer sikkert å maxe på 1-3 rep til.

Tror nok jeg kan få i meg mer proteiner ja, jeg prøver følge kosten til Silje mariela også men det er lagt opp på en litt for klein måte for meg i så måte at man ikke skal spise frokost før 2 timer etter man har stått opp osv og det kan ikke jeg som jobber som sykepleier, jeg trenger absolutt å få i gang systemet kl 6 om morgenen.

Hvor mye man skal presse seg kreves mye prøving og feiling, kunnskap om egen kropp og ikke minst masse erfaring. Vær forsiktig med failure spesielt i isolasjonsøvelser. En grei regel er at så lenge du har fremgang så er alt godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...