Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Setter stor pris på tilbakemeldingene jeg har fått i denne tråden! :) Dessverre er jeg ikke noe mindre forvirret over hva jeg skal gjøre, men har i hvertfall fått høre forumets meninger :)

Det som jeg er usikker på er om jeg gjør meg selv en bjørnetjeneste ved å kun benkpresse. Altså om skulderkomplikasjoner vil dukke opp etter en viss tid, som følge av det? Eller gjør jeg en bjørnetjeneste ved å "gunne på" med begge deler i god tro om at mobilitet og teknikk er bra nok for militær-pressing/pressing over hodet, for deretter å risikere å få "impingement", og dermed ha gjort en bjørnetjeneste?

Altså, for å sette ting litt på spissen. I mitt tilfelle, er det slik at siden jeg benkpresser må/bør jeg sørge for at mobilitiet osv. er i boks, og militær-presse/presse over hodet. Eller er det slik at, hvis jeg ikke skulle militær-press/presse over hodet, bør jeg da la være å benkpresse også? Er det enten eller for sikkerhetsskyld?

Ikke lett å bli klok på dette :)

Du bør alltid sørge for at du har gode forutsetninger til å drive med en aktivitet. Det være løping, roing eller løfting av vekter. Ellers gjelder det også å høre på kroppen. Siden du skriver at du har hatt litt ubehag/sårhet er det rimelig å tenke at det er kroppen sin måte å si ifra om at noe ikke er helt som det skal være med hvordan du gjør ting per dags dato. Med andre ord, finn ut hvor feilen ligger og fiks det. Her kan det være fint å jamføre seg med listen Joakimz postet over.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...