Gå til innhold

Starte med Kreatin


Tonny_B

Anbefalte innlegg

Etter noen år med trening, så har jeg stagnert veldig. Og vil da begynne med Kreatin som ett tilskudd.

Lurer da på følgende.

Skal jeg ta en bestemt mengde i starten? Som en slags buffer/sjokk mengde? Eller skal jeg starte på 5gr pr dag?

Hva anbefaler dere?

Fikk til tips fra PF

4 ganger pr dag første uken , dvs en scoop morgen , før trening , etter trening og før leggetid.

Treningsfrie dager = 3 scoop.

Høres det ok ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1) Hvis du bare lurer på hvordan du skal ta kreatin - en scoop om dagen til evig tid eller til du går lei. Ingen sjokkmengde, ingen forskjell på treningsfrie dager og ingen av-periode nødvendig.

2) Hvordan har du stagnert? Styrke? Størrelse?

Ikke at det har noe å si fra eller til om du begynner på kreatin nå, men det er ikke svaret når du stagnerer å begynne på kreatin. Du vil mest sannsynlig ikke merke noe til at du tar det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipset :) Jeg har stagnert i styrke. Står på stedet hvil mtp kgene på stanga og rep's i øvelsene jeg tar.

Kjører ett 3 delt prog, som jeg for det meste kjører 2 g uka , mens noen ganger ikke fullt 2 ganger. pga jobb.

Salgstriks fra PF å si den mengden de oppga da skjønner jeg..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis grunnen til at du stagnerer er noe annet enn overtrening, vil neppe kreatin kunne hjelpe deg annet enn psykisk. Nøkkelen her vil være progresjon og variasjon (y) Når det gjelder mengder kreatin kan du jo prøve deg frem og se om du får noen bedring i prestasjonene? Produsenten anbefaler vel også en dose på pakningen du har kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...