Gå til innhold

fryktelig sulten etter trening


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en jente som prøver å gå ned noen kg. Jeg er ikke overvektig (ca 63 kg og 166 cm), men prøver å få en litt "flatere" mage. Prøver å trene 4 ganger i uka. Trener som regel 2 ganger intervallspinning og 2 ganger styrketrening. Er nybegynner i styrketreningen, trente bare styrke i sal med egen kroppsvekt før, men har nå fått satt opp ett program av PT .

Ellers er jeg student og sitter en del stille, men prøver og gå en time hver dag selv om jeg er på trening eller ikke. Jeg har et greit kosthold, og er gla i sunn og proteinrik mat. Prøver å ha et bevisst forhold til mat uten å bli en fanatiker.

Problemet mitt er at jeg blir så sulten etter trening, spesielt etter spinning. Jeg tror jeg ikke klarer å gå ned de siste kiloene fordi jeg rett å slett spiser for mange kalorier. Hvor mange kalorier sånn ca tror dere jeg burde prøve å holde meg på for å klare å gå i underskudd? har ingen planer om en veldig lav fettprosent, bare føle meg litt mer vel. Noen tips angående kosthold eller trening ? Jeg leste et sted at hvis du skal ned i vekt burde man ikke spise noe rett etter trening. Men jeg føler jeg er nødt til å ha et lite måltid, spesielt etter utholdenhetstreningen. har som regel med meg en banan, liten sjokolademelk eller skyr. Allikevel er jeg sulten på mer etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg er en jente som prøver å gå ned noen kg. Jeg er ikke overvektig (ca 63 kg og 166 cm), men prøver å få en litt "flatere" mage. Prøver å trene 4 ganger i uka. Trener som regel 2 ganger intervallspinning og 2 ganger styrketrening. Er nybegynner i styrketreningen, trente bare styrke i sal med egen kroppsvekt før, men har nå fått satt opp ett program av PT .

Ellers er jeg student og sitter en del stille, men prøver og gå en time hver dag selv om jeg er på trening eller ikke. Jeg har et greit kosthold, og er gla i sunn og proteinrik mat. Prøver å ha et bevisst forhold til mat uten å bli en fanatiker.

Problemet mitt er at jeg blir så sulten etter trening, spesielt etter spinning. Jeg tror jeg ikke klarer å gå ned de siste kiloene fordi jeg rett å slett spiser for mange kalorier. Hvor mange kalorier sånn ca tror dere jeg burde prøve å holde meg på for å klare å gå i underskudd? har ingen planer om en veldig lav fettprosent, bare føle meg litt mer vel. Noen tips angående kosthold eller trening ? Jeg leste et sted at hvis du skal ned i vekt burde man ikke spise noe rett etter trening. Men jeg føler jeg er nødt til å ha et lite måltid, spesielt etter utholdenhetstreningen. har som regel med meg en banan, liten sjokolademelk eller skyr. Allikevel er jeg sulten på mer etter en stund.

Det du leste om at måltider etter trening ikke er bra er bare tull!

Jeg syntes du burde fokusere på å ha de største måltidene i måltidet før og etter trening : )! Da har du godt med energi under treninga, og får fylt på litt energi etterpå slik at du ikke går og er så sulten. Man trenger absolutt ikke gå sulten selv om man skal ned i vekt ;)

Med ditt aktivitetsnivå ville jeg lagt meg på da 1900-2000 kalorier til å begynne med som ett utgangspunkt. Går du for fort ned, så spis litt mer, går du for sakte ned så spis litt mindre ! Kutt litt og litt, og ta deg tid! Det nytter ikke å stresse ;)!

Spis variert og god mat. Fortsett å ha fokus på å få i deg mye proteiner iløpet av dagen. Proteinrike matvarer er som regel veldig mettende og gir en god metthetsfølelse. Prøv å få i deg ca 100-150g protein om dagen. Spe på med litt karbohydrater og sunt fett. For noen er det en fordel å ha mesteparten av karbohydratene rundt treningen. Du kan jo altids prøve og se om det er noe for deg, men det er absolutt ingen fasit.

Stå på så kommer du nok i mål :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis måltider med stor andel protein, det metter godt samtidig som det inneholder lite kcal. Ville styrt unna banan og sjokolademelk hvis du vil ned i vekt. Matvarer som inneholder mye karbohydrater gjør deg mer sulten og motvirker vektnedgangen. Spis heller en kyllingsalat etter trening, ta en avokado, stek deg et egg... Mange muligheter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...