Gå til innhold

Mobilitet for knebøy og frontbøy


Elliot

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer helt an på personen.

skjønner, jeg har liten mobilitet i anklene og jeg jobber med dette med statisk uttøyning og foam roller. Og jeg antar at det er anklene og hoftene som er viktigs å ha mobilitet i? eller de vanligste områdene folk har for liten mobilitet?

Og hvordan trene mobiliteten i hofta? Jeg skjønner ikke helt hvilken øvelse eller tøyning som er smart å ta.

Tøyning av lysken og rompeballene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner, jeg har liten mobilitet i anklene og jeg jobber med dette med statisk uttøyning og foam roller. Og jeg antar at det er anklene og hoftene som er viktigs å ha mobilitet i? eller de vanligste områdene folk har for liten mobilitet?

Og hvordan trene mobiliteten i hofta? Jeg skjønner ikke helt hvilken øvelse eller tøyning som er smart å ta.

Tøyning av lysken og rompeballene?

Det mest vanlige er nok uten tvil ankler, hofte og skuldre. Ironisk nok trenger du god mobilitet i alle disse leddene for å kunne ta en god frontbøy.

Det er generelt vanskelig å skulle gi deg gode råd uten å ha sett deg frontbøye. Veldig generelt kan man si jobb med lysk (adduktorer), hamstrings, setet, triceps, bryst og legger.

Her har du noen gode tips og øvelser du kan prøve ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som Wingeer sier så er tricpes viktig, for meg var problemet at jeg ikke fikk armene høyt nok opp pga. Tricepsen, siden det er veldig viktig å ha albumene høyt nok, samtidig som at det er en muskel som får lite tilsyn mtp. Mobilitet og tøying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...