Calypso Skrevet 16. april 2014 Del Skrevet 16. april 2014 Hei! Jeg er helt ny her og dette er min "jomfru-tråd" 22 år gammel jente som begynte å trene for alvor etter treningsprogram for ca 5 uker siden, så jeg har ikke holdt på særlig lenge. Har vært aktiv hele livet og alltid vært slank. Men nå har jeg som sagt begynt ordentlig, der målet er å bli generelt sterkere, har bedre kosthold, mer overskudd og føle meg bedre totalt sett. Er uten tvil bitt av "fit is the new skinny"-basillen. Treningsprogrammet mitt ser sånn ut nå: Oppvarming: plankenx2 på 1,20 min (øker med 5 sek hver uke), sitte inntil veggx1,20 min (øker med 5 sek hver uke), push upsx2 med 13 rep (øker med 1 hver uke, er veldig svak i overkroppen:oops:) og mageøvelser der jeg ligger på rygg og løfter bekkenet og senker beina sammen saktex2 med 15 rep per sett. Har 30 sek pause mellom hvert sett. Håper det var forståelig. Hovedøkta bruker jeg treningsvideoer, intensiv trening som går på hele kroppen, men mye fokus på rumpe, rygg, lår og mage. Mye squats, utfall, pushups, situps og andre gode øvelser som gjør meg VELDIG anpusten og varm. Er helt utslitt etter to-tre videoer som går alt fra 20 til 40 min, avhenger noe av hvor intense videoene er og om jeg føler jeg orker mer. Avslutter med utfall med 15 rep på hvert bein + holder planken så lenge jeg bare kan. Trener 3 dager i uka. Jeg føler at treningen virker, jeg blir sterkere for hver uke og føler meg både strammere og flottere allerede. Kjenner alltid dagen etterpå at jeg har hatt tung økt, uten at jeg har vondt. Men jeg er redd for at det er litt for simpelt for å få de resultatene jeg vil ha i det lange løp selv om jeg har betydelig økning hver uke. Utifra programmet ser dere at jeg trener hjemme, grunnen til det er at jeg ikke trives noe særlig på treningssenter da jeg ikke kan noe om teknikk eller antall repetisjoner, ingen kunnskap om aparatene osv... Får se om jeg våger meg dit med tid og mer kunnskap Har ellers ganske mye kondisjonstrening når været er bra, løper på fjellet og går tur da jeg har hunder som må ut hver dag. Kostholdet mitt er variert der jeg spiser fisk, storfe, viltkjøtt, kylling, svin og alt av grønnsaker, salat og frukt. Havregryn, pasta, egg og cottage cheese. Usalta nøtter og vaniljekesam som snacks. Prøver å holde meg på ca 2000 kcal om dagen, selv om det antakelig varierer litt fra dag til dag. Uansett spiser jeg så sunt jeg bare kan, sjekker innholdsfortegnelser og spiser så og si nada av godteri og usunn mat. Drikker alkohol en sjelden gang i måneden, men også ganske sjelden da jeg stort sett jobber hver eneste helg... 165 cm høy og veier 50 kg, så jeg betegnes som ganske tynn av vennene mine. Har litt love handles jeg vil bli kvitt, pluss at jeg vil ha strammere og rundere rumpe. Så og si helt flat mage og ganske hard kjernemusklatur, men vil bli kvitt overflødig fett der også. Som sagt vil jeg bare bli generelt sterkere og se mer fit ut. Blir veldig glad hvis noen kan gi meg feedback på om jeg gjør for lite og hva jeg evt. bør gjøre for å få rumpa jeg ønsker meg, vil veldig gjerne komme så fort som mulig i god form og vise meg stolt frem i bikini til sommeren Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29267-gj%C3%B8r-jeg-ting-riktig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 18. april 2014 Forfatter Del Skrevet 18. april 2014 Ingen?? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29267-gj%C3%B8r-jeg-ting-riktig/#findComment-997500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
erixenM Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Du burde få deg til et treningssenter, det er ikke så mye du kan gjøre hjemme. Men ut i fra det du skriver, virker det som du har et greit opplegg som du kan gjøre hjemme. Nybegynnere får gains av nesten hva som helst, så alt er bedre enn ingen trening i det hele tatt. Men skal du få bygget "dat ass" til sommeren, tror jeg du burde trene med vekter for å få mest optimal fremgang. Du kan jo spørre de som jobber på treningsenteret om teknikk, og hvordan de ulike apparatene fungerer - Det er jo derfor de er der! Hvis du trenger noe hjelp med teknikk, eller nybegynneroppsett, så kan du høre her og, jeg hjelper gjerne. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29267-gj%C3%B8r-jeg-ting-riktig/#findComment-997512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cazorla Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Enig med erixenM. Mengden du trener er ikke for lite, men på et treningssenter kan du bruke apparater til hjelp for å gjøre treningen langt mer effektiv. Når jeg anbefaler noen å trene hjemme, er det fordi de har en svært aktiv hverdag, og ikke har tid til annet. Da består programmet av knebøy, armhevinger, pull ups, rygghev og planken. På et treningssenter har du ansatte som er villig til å hjelpe deg med teknikk i øvelser. Hvilken oppsett du skal trene, kan du spørre om her. Om å utvikle rumpa er et mål, kan jeg anbefale å tøye ut etter hver treningsøkt, for å bli mer fleksibel og dermed få det vi kaller lengre range of motion (ROM) eller bevegelsesbane om du vil. Når du går dypt ned i f. eks. utfall (spesielt bulgarsk utfall), trener du rumpa godt. Tilsvarende vil du få mer utviklede muskler av rumensk markløft (bakside lår) når du er fleksibel og kan bruke større bevegelsesbane, og dype knebøy (framside lår). Rumpa blir seende bra ut når både den og det som ligger rundt (lår, mage og rygg) er veltrent. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29267-gj%C3%B8r-jeg-ting-riktig/#findComment-997603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 Tusen takk for tilbakemelding Jeg har en supertravel hverdag som student, med kjæreste, venner, innleveringer og lange skift på jobb... satser på at jeg kan starte på senter i sommer eller til høsten når jeg tar færre fag og ting blir litt roligere. Har dere noe som jeg kan begynne å se på av program allerede nå? Føler meg allerede mye mer stram og sterkere av treningen jeg gjør nå, ingen tvil om at den har effekt på kroppen og formen min! Jeg tøyer godt etter hver treningsøkt ja Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29267-gj%C3%B8r-jeg-ting-riktig/#findComment-1000519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.