Gå til innhold

Treningsvarighet


Elliot

Anbefalte innlegg

Jeg trener annenhver dag. Fullkropp. Har fått bra fremgang så langt.

Men treningen tar 1t og 30 min.

Jeg bruker 20 min til oppvarming+dynamisk oppvarming.

Bør jeg kutte ned på øvelser slik at treningen blir kortere?

Noe negativt ved å trene 1t 30 min hver trening? utbrenthet? overtrening? Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går ut fra at oppvarmingen er i tilegg til treningstiden du fører opp her?

Har dessverre ikke noen dokumenterte bivirkninger, men min erfaring er at jeg kjenner selv på hvor lenge jeg kan trene.

Dersom jeg klarer å holde fokus, og intensitet selv ved så lange økter har jeg ikke noe problem med dette.

Erfaringsmessig blir økter med mange repetisjoner og korte pauser vanskeligere å gjennomføre med god kvalitet i økter over en time.

Dersom jeg trener tungt, med lange pauser går det naturligvis lettere=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut fra at oppvarmingen er i tilegg til treningstiden du fører opp her?

Har dessverre ikke noen dokumenterte bivirkninger, men min erfaring er at jeg kjenner selv på hvor lenge jeg kan trene.

Dersom jeg klarer å holde fokus, og intensitet selv ved så lange økter har jeg ikke noe problem med dette.

Erfaringsmessig blir økter med mange repetisjoner og korte pauser vanskeligere å gjennomføre med god kvalitet i økter over en time.

Dersom jeg trener tungt, med lange pauser går det naturligvis lettere=)

Oppvarmingen er inkludert så selve treningen tar da 1t.10min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...