Gå til innhold

Hjelp til "nybegynner" ?


_an

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger litt hjelp til å få mest mulig utbytte av treningen min. Jeg har i mange år vært en av og på trener, dog mest av. Nå begynner kroppen å bli litt dvask og jeg ser noe må gjøres.

Treningsprogrammet jeg har i dag er:

-Bulgarsk utfall

-Strake markløft

-Benpress

-Innside, utside og glute i kabelmaskin

-Fransk press

-En arms roing med manual

-Omvendt roing i smithmaskin

-Sidehev

-Nedtrekk

-Benkpressmaskin

-Arnoldpress

Målet mitt er ikke å bli stor, men mer definert og strammere i kroppen. Jeg er ikke på jakt etter disse store lårmusklene som er ”in” om dagen. Jeg vil få de ”tynnere” og fastere.

Hvor ofte bør dette trenes for å se resultater (utgangspunkt på 1.64, 53 kg) ?

Jeg er ikke flink til å spise nok i løpet av en dag, og kan heller ikke spise frukt eller nøtter på grunn av allergi – og er ellers litt kresen i matveien.

Tenker å begynne med proteinshakes etter trening nettopp fordi jeg er dårlig til å spise og få i meg nok proteiner med vanlig kosthold.

Tips, triks og innvendinger? J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vær redd for å bli for stor. Det kommer ikke til å skje. Kvinner får sjeldent "stor" muskulatur om de ikke er veldig dedikerte over lang tid. Så ikke tenk på dette. Du burde absolutt prøve å få i deg nok næring, nå som du skal begynne å trene. Proteinrik mat (kjøtt, egg, fisk, melkeprodukter) bør stå for mesteparten av proteininntaket ditt. Så prøv å ordne kostholdet ditt først, proteinpulver kan ikke erstatte et godt kosthold. Men bra at du tenker på å få i deg nok protein (y)

Vil anbefale deg å safe og følge et ferdigoppsatt treningsprogram:

Velg en av mange; http://fitnessbloggen.no/treningsprogrammer/page/2/

Ut ifra treningsprogrammet ditt, så virker det som det er for mange øvelser hvis du tenker å trene alt på en gang.

Også kan benkpress og militærpress legges inn, og knebøy bør absolutt legges inn synes jeg.

Del programmet i to, så har du "to splitt" program:

A:

Knebøy

Strak mark

Benkpress

Fransk press

En arms roing

Omvendt roing

B

Knebøy

Bulgarsk utfall

Innside og utside glute maskin

Arnoldpress

Sidehev

Nedtrekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...