Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om du ønsker å øke testosteronnivåene dine, er det nok smartere å løpe mindre. Hvor mye og hvor langt løper du i løpet av en uke? Tror ikke langvarig løping i store mengder er gunstig for en optimal hormonprofil. Skyt meg om jeg tar feil.

Å være ganske aktiv og spise for lite mat eller feil mat er også en fin måte å svekke hormonprofilen sin på.

Proteinpulver vil kun ha en effekt om du per i dag spiser for lite protein gjennom kosten. Som andre alt har sagt, likestiller jeg ikke proteinpulver med kosttilskudd, selv om det per definisjon er det. For min del er det rett og slett en enklere og billigere måte å få i meg det jeg trenger av næring, enten jeg er på farten og har dårlig tilgang på mat eller jeg rett og slett er så trøtt en kveld og lite sulten, men vet at jeg burde få i meg noe og ikke orker lage mat.

Når det gjelder kreatin, så tviler jeg på det vil øke testostesteronnivåene dine, men det kan øke dine sportslige prestasjoner av grunner som alt er nevnt ovenfor. Selv merker jeg ikke de store effektene av det.

Om du mistenker at du har lav testosteron (hvorfor gjør du det?), så er det noe du kan ta opp med legen din og få testet gjennom blodprøver. :)

Kan jeg ha deg som slave istedenfor å skyte deg?

Kan noen moderatorer rydde opp i de feilaktige påstandene i denne tråden før det kommer en tynn kis bort til meg på gymmet og skal gi meg protips han har lært av Fitnessbloggen?

hahaha :D sum funney sheet :) nesten like morsomt..som når en 17 åring kis.... begynte å trene.....så starta å bole fordi han ikke fikk opp muskelmasse fort nok....og når eg og en kompis spør hva han tar for å bli så sterk? jo da svarer han Whey protein- kjøpt av proteinfabrikken :facepalm::wtf:

Kan jeg ha deg som slave istedenfor å skyte deg?

Skal tenke på det.

Er ikke det et faktum at overtrening, enten alene eller gjerne kombinert med for lite kalorier, ikke er optimalt for det endokrine system?

http://www.outsideonline.com/fitness/Crushing-It.html

Denne er også litt interessant.

http://www.ejinme.com/article/S0953-6205(08)00073-3/abstract

Total testosterone as well as free testosterone dropped significantly 1 h after the race but returned to baseline 1 week later.

EDIT: Innser nå at jeg likestiller "store mengder løping" med overtrening, noe som selvsagt ikke nødvendigvis er tilfellet. Men jeg mener å ha lest at når lengden på treningen går over en viss lengde, så er det ugunstig for hormonene og ikke sunt for kroppen. Men det er godt mulig akkurat det er broscience. ;)

hahaha :D sum funney sheet :) nesten like morsomt..som når en 17 åring kis.... begynte å trene.....så starta å bole fordi han ikke fikk opp muskelmasse fort nok....og når eg og en kompis spør hva han tar for å bli så sterk? jo da svarer han Whey protein- kjøpt av proteinfabrikken :facepalm::wtf:

All natural brah

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...