Gå til innhold

Muskelknute i ryggen, trene eller ikke?


ØrjanN

Anbefalte innlegg

Fikk på torsdag en muskelknute i ryggen (vet ikke hvordan, våknet opp med vondt..) Den har blitt ganske kraftig og det blir ikke bedre, den er veldig vond. Hvordan er det å trene med dette? skal til kiropraktor til uken da jeg også har en i nakken som har plaget meg i over 2 uker nå..

Ikke kjekt :(

P.S, vet ikke om tråden ligger under rett emne, fant ikke ut hvilket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har trent med flere muskelknuter i ryggen i lengre periode selv og har noen nå i skrivende stund. Jeg trener helt normalt, men prøver å rulle en del på rull og ball for å løse opp. En massør er jo selvfølgelig hjelpsomt, men koster i lengden. Muskelknuter er tross alt ikke et akutt problem. Får det også alltid på konkurranse under knebøyen, litt massasje rundt området hjelper som regel litt som en akutt løsning til marken starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke farligt som de andre her sier.. Du kan bruke feks Tennis ball, eller noen andre baller som er litt harde, evnt et pvc rør på 4-6".

Finn punktet du har vondt, ligg på gulvet og med ballen/røret mellom deg og gulvet, rull litt rundt.. (Vondt som fy, men funker for å massere området :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem å trene med muskelknuter (med mindre det er treninga som gir deg knutene, det kan jo være et tegn på at du gjør noe feil). Selv fikk jeg knute i skuldra (i overgangen mellom nakke og skuldre) på grunn av feil teknikk i skulderpress. Fikk satt noen nåler i området og etter dagen etter var skuldra fin igjen. Akupunktur mot muskelknuter er veldig effektivt (eneste jeg syntes er effektivt med det :p).

Du kan jo også sette deg på stol med en bordkant, dørhåndtak eller lignende bak deg. Finne knuta i ryggen ved hjelp av kanten og bli sittende til den slipper. Gjør vondt som fy ja, helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...