Gå til innhold

hvor dype knebøy? og spørsmål om benkpress.


JuMu

Anbefalte innlegg

Svai betyr faktisk at det IKKE er stabilisert. Kjernen må være beinhard og aktivert, spesielt i bunnen av løftet, da lumbar er under mest press. Ikke gå lavere enn at du kan stabilisere bekkenet. Jobb med mobilitet i ankler og hamstring slik at du på sikt kan gå all the way down.

Ift benken så må du legge ved en film.

Ok, jeg har alltid hatt svai i ryggen. Jeg har tidligere drevet med konkurranse dans, hvor kjerne muskelatur konstant jobbet-fortsatt svai mens jeg drev med det.

Men om jeg legger meg på ryggen, har jeg etter min og flere folk sin mening en unaturlig svai i ryggen.

I forsvaret skulle vi ta disse klassiske sit upsene, var helt grusomt for meg siden hele ryggsøylen skulle treffe gulv og hånden til instruktøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, jeg har alltid hatt svai i ryggen. Jeg har tidligere drevet med konkurranse dans, hvor kjerne muskelatur konstant jobbet-fortsatt svai mens jeg drev med det.

Men om jeg legger meg på ryggen, har jeg etter min og flere folk sin mening en unaturlig svai i ryggen.

I forsvaret skulle vi ta disse klassiske sit upsene, var helt grusomt for meg siden hele ryggsøylen skulle treffe gulv og hånden til instruktøren.

Høres ut som et klassisk tilfelle av anterior pelvic tilt.

Forøvrig er ikke magearbeid med fiksert hofte noe særlig, så ikke bry deg om det.

Har jo ikke sett på deg, men går ut i fra vanvittig stramme hoftebøyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et klassisk tilfelle av anterior pelvic tilt.

Forøvrig er ikke magearbeid med fiksert hofte noe særlig, så ikke bry deg om det.

Har jo ikke sett på deg, men går ut i fra vanvittig stramme hoftebøyere.

Tror du har rett her. Men det er altså hofteleddbøyerne som gir det unaturlige "svaiet" jeg nevner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, de drar bekkenet ut av balanse. Det er to hovedpunkter som går igjen hos de fleste. Inaktive stabilisatorer foran (nedre mage) og overaktiv erektor i korsryggen (pga mangel på stabilitet). Når du går i hverdagen så 'dra' bekkenet frem med magen og prøv å balansere det midt på. Prøv også å gå rett, med føttene rett frem. Det andre er at du må strekke ut rectus femoris hver dag.

Det føles rart å stramme magen hele tida, men jeg har selv jobbet med det og det blir helt normalt etterhvert. Alle mine ryggplager er borte!

quad-stretch.jpgPidgeonMods.jpg

Strekk leggene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, de drar bekkenet ut av balanse. Det er to hovedpunkter som går igjen hos de fleste. Inaktive stabilisatorer foran (nedre mage) og overaktiv erektor i korsryggen (pga mangel på stabilitet). Når du går i hverdagen så 'dra' bekkenet frem med magen og prøv å balansere det midt på. Prøv også å gå rett, med føttene rett frem. Det andre er at du må strekke ut rectus femoris hver dag.

Det føles rart å stramme magen hele tida, men jeg har selv jobbet med det og det blir helt normalt etterhvert. Alle mine ryggplager er borte!

quad-stretch.jpgPidgeonMods.jpg

Strekk leggene også.

Må prøves. Sliter nemlig med øm rygg innimellom, på dager etter mye gåing etter ferier osv. Merker ryggen er utslitt på en måte. Skal prøve meg frem. Takk for at du tok deg tid til å svare og legge ut informasjon til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...