Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. For en 5-6 dager siden var jeg litt uheldig på det siste settet med markløft. Noen av repetisjonene ble dessverre utført med for dårlig svai, tvert i mot en liten krumning (ikke bra). Ihvertfall så gikk dette sånn passende bra. Kjente det verket litt i korsryggen etter trening, men det gikk over. For 2 dager siden støvsugde jeg huset, toskete nok støvsugde jeg også med litt krummet rygg, plutselig kjente jeg at det oppstå en svak smerte nede i lumbal-delen av ryggen/korsryggen.

Smerten i korsryggen er lokalisert nærmest til et punkt mellom ryggstrekkerne. Det kan kjennes ut som at det er kun ved en ryggvirvel, kanskje to ryggvirvler at smerten ligger. Ved dette området er det også en bitte-liten opphovnet klump. Jeg har ikke vondt i å bevege meg, verken bøye med eller noe. Men smerten er tilstedeværende hele tiden, og ligger kun på en 3-er på en smerteskala fra 1-10.

Kan dette være en liten skiveutglidning? Som igjen presser på nerver på baksiden av ryggsøylen? Og hva skal jeg gjøre? Noe sier meg å trene både knebøy og markløft skal gå bra, forutsatt at teknikk er "spot-on" selvsagt. Men er usikker på om det vil være en bjørnetjeneste som plutselig gjør ubehaget i ryggen til noe langt værre og mer seriøst......

Mulig jeg er hypokonder, men vil gjerne ta tak i problemer som oppstår så raskt som mulig. Ikke minst ryggproblemer. Setter stor pris hjelp fra dere på forumet! På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28813-frykter-liten-skiveutglidning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken type smerte er det(stikkende, prikkende, nummen etc)? Stråler det noe sted eller er det kun lokalt? Det er ingen spesielle bevegelser som demper/forsterker smertene?

Hei. Har trent både knebøy, rumensk markløft og stående roing med vektstang til nå. Har vært ekstremt fokusert på teknikk og svai i ryggen under disse løftene, da jeg vet disse øvelsene er "risky-business", spesielt når korsryggen min er øm. Men til svaret på spørsmålet ditt. Ingen stikkende eller prikkende smerte, men skikkelig ømt når jeg trykker fingrene mine mellom ryggstrekkerne midt på korsryggen. Kjenner egentlig ikke noe til smertene ved daglige gjøremål, men ved enkelt stoler/sittestillinger er det ubehagelig/småvondt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...