Ari Gold Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Hei, har søkt en del på internett etter ett treningsprogram der det brukes manualer og til dels kettlebell da dette er noe jeg har hjemme, men finner ikke noe som egner seg. Planen er å ha 4-5 styrkeøkter i uka, men å kunne utføre dette hjemme. Jeg har 2 manualer og vekstskiver slik at hver manual blir max 25 kg, men kan justeres en del lavere også. Samt at jeg har en kettlebell på 20kg. Målet er mtp. utstyret å få litt større muskler rett og slett. Er forsåvidt mann på 90 kg og 1,90 høy. Har også en treningsbenk det kan gjøres øvelser på. Noen som vet om noe program som kan være passende med mitt utstyr og antall økter? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28800-treningsprogram-med-manualer-hjemme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tronaldo Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Det er begrenset hva du kan få til med et par manualer og en benk. Det blir litt som å spørre hvilket gourmetmåltid man kan lage av en pakke kjøttdeig og en buljongterning. Du må enten belage deg på å kjøpe mer utstyr om ikke så lenge, eller finne deg et treningssenter. Du får gjort betraktelig mer med en vektstang og et knebøystativ enn et par manualer. Du får f.eks. ikke trent underkroppen din effektivt med så lav belastning som det blir med manualer. Det er mulig å gjøre goblet squat og "markløft" med manualer, men du møter fort på problemer med å øke belastning. Benkpress, skulderpress og ro-øvelser kan du gjøre, men dette blir ensidig. Kjøp deg en chinup-bar, chin-ups/pull-ups er en veldig bra øvelse for overkroppstyrke og muskelmasse. Skal du få større muskler må du bli sterkere. Skal du bli sterkere må du øke belastningen gradvis slik at du løfter progressivt tyngre vekter. Det blir vanskelig med bare et par manualer. erixenM 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28800-treningsprogram-med-manualer-hjemme/#findComment-981749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.