Gå til innhold

Hvordan bør mitt kosthold se ut?


Fredrikke81

Anbefalte innlegg

Jeg er en dame på 33 år, høyde: 152 cm, vekt: 46 kg. har siste 6 mnd. gått opp fra 43 kg.

Trener styrke tre dager i uken -Dietmar mengde, isolasjonsøvelser som jeg legger til + ca en time kondisjon til sammen, dette pr. uke.

Jeg følervmeg oppblåst og dvask av mye karbohydrater, men har siste 6 mnd spist mere av dette. Føler meg bedre pga økning i muskelmasse og styrke. Men litt for dvask. Energinivået blir også mye bedre med mer karbohydrater. Uten karbohydrater får jeg nærmest en sykdomsfølelse i kroppen, og presterer dårlig på trening.

Hvor mange kcal bør jeg innta og fordeling karbohydrater, protein og fett? Synes dette er så vanskelig pga. At jeg er så liten og noen kalkulatorer viser så små mengder som dere på forumet fraråder, samt at jeg synes det er vanskelig selv også - med tanke på å bli mett og ikke bruke opp alle kcal på å få i meg nok protein pr. dag.

Målet er å bli mer markert og bygge litt mer muskler, samt bevare styrken i benk.

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen ekspert, men en tommelfinger-regel som går igjen her inne er 1,5-2g protein/kg kroppsvekt, 1-1,5g fett/kg kroppsvekt og resten av kcal fra karbohydrater.

Når det gjelder hva du skal legge deg på i antall kcal er jeg usikker, men basert på kalkulatoren på fitnessbloggen sin side på facebook så kanskje rundt 1500-1600 for vedlikehold - litt mer om du skal bygge litt muskler..

Hvordan er det i forhold hva du har fått høre tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Blir så glad om noen vil hjelpe meg med et eksempel på en matplan:).

Målet er altså å bli litt mer definert, bevare eller bygge best mulig og samtidig ha overskudd og energi. Jeg liker så godt karbohydrater til frokost eller lunsj. Føler det holder meg mett og støvsuget unna og gjør hverdagen enklere. Derfor er nok ikke biorytmedietten noe å satse på for meg.

Har gjort en del forsøk, men energien blir borte og blir mer dvask på en måte..så noe gjør jeg jo feil. Jeg liker heller ikke å måtte fortrenge sult i tide og utide.

Trener dietmar mengde 3 dager i uken. Øvelser som bulgarske utfall, nordic hamstring, kabelroing og chins blir ofte lagt til.

Noen snille sjeler som vil hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar:)!

Nå har jeg forsøkt dette, passer meg ganske bra virker det som. Men jeg får fortsatt ikke "regnestykket" helt til å gå opp, med tanke på valg av matvarer, bevare energi og kcal..

Vet ikke hvem du mente det til, men hvis det var til meg kan du gjerne utdype så vi kan se nærmere på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...