Gå til innhold

Tatovere seg på diett?


Camilla

Anbefalte innlegg

Aner virkelig ikke hvor denne posten bør havne, men dette var det mest rette fant jeg ut.

Jeg går for tiden på underskudd (1500kalorier ca) og trener endel. Har fra før av mye tatoveringer, og før jeg begynte på diett (1 mnd siden) var jeg godt i gang med sleeve. Jeg hadde en liten 4 timers økt mens jeg var på underskudd, og taklet det MYE værre enn jeg normalt gjør. Kan til vanlig sitte 6 timer uten megastore problemer, men nå ble jeg ekstremt sliten og tilogmed kvalm.

Så jeg bare lurer på om det er fler som har erfaringer med dette? Jeg tenker å kjøre underskudd et par mnd til. Hvis jeg skal tatovere meg en dag spiser jeg SELVSAGT mer dagen før og dagen jeg tatoverer meg, tar det som en "fridag", bedre det enn å svime av. Bare lurer rett og slett på om noen har erfaringer. :)

Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av de betydelige gangene jeg har tatovert meg så har det gått helt fint selv om jeg ikke har spist på forhånd. Som regel har jeg knasket litt på sjokolade mens dem har herjet løs. Responsen på å bli tatovert er veldig individuelt og enkelte steder reagerer noen med et smertehelvete. Muligens noen som er mer sensitive kan skille ut mer stresshormoner som igjen kan ha en større biologisk effekt. Men her er jeg altså ikke helt sikker.

Sånn for øvrig: Jeg presterte å drikke meg sniiiitings på en jobbtur med Oslo Kino i København, nærmeste sagt på båten. Klokken halv åtte var vi i havna og jeg vimsete som jeg var mistet raskt de andre. Resultatet? 8 timer session hos København Inc (de på tv ja) That faces på kollegene mine når de kom med pose etter pose med klær og lurte på hva jeg hadde gjort; "Tatoverte ribbeina mine, jeg."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Erfaring! Jeg satt seks og en halv time i går og fikk brystet tatovert. Etterpå var jeg ekstremt sliten, mye mer enn jeg hadde forventet. Jeg sov to timer på kvelden og tolv timer i natt. (Men så er jeg en ganske sensitiv person). MEns jeg ble tatovert var jeg veldig konsentrert på å være avslappet i alle musklene i kroppen, dette gjorde nok sitt til at jeg ble ekstra sliten - men det hjalp veldig på smerten! (Anbefaler ikke å tatovere brystbenet.....)

De siste månedene har jeg trappet opp trening og spist mindre enn vanlig (regner ikke kcal). Det jeg la merke til under sessionen igår var at jo mer sulten jeg ble desto mer krevende var det for kroppen å være i smerte. Det hjalp umiddelbart når jeg fikk spist litt (rugbrød) og ikke minst drukket vann. Jeg hadde to pauser på de seks timene hvor jeg spiste litt og drakk mye. Etterpå gikk jeg rett på Burger King. (Og der har jeg spist maks ti ganger i mitt liv)

Syns det høres ut som en god idè å spise godt både dagen før og selve dagen.

Husk også at tatoveringen er et sår - den er en belastning for systemet ditt i mer enn èn dag.... Jeg hadde litt mindre å gi på joggeturen i dag enn jeg pleier. Men som sagt - jeg er ganske følsom og kjenner kroppen min veldig godt.

Post bilde av sleeven når den er ferdig, da vel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet lenge før selv, og gått helt fint. Jeg blir VELDIG fort sliten, men dette merker jeg alltid ETTER tatoveringen. Når jeg kommer hjem, og skal sove. (Nå er jeg diagnosert med "lett ME" så det henger jo sammen)

Sist gang spiste jeg bare litt ekstra dagen jeg skulle sitte, og da gikk det dårligere. Så neste gang skal jeg nok unne meg MYE mat dagen før, og samme dagen.

Hei! Erfaring! Jeg satt seks og en halv time i går og fikk brystet tatovert. Etterpå var jeg ekstremt sliten, mye mer enn jeg hadde forventet. Jeg sov to timer på kvelden og tolv timer i natt. (Men så er jeg en ganske sensitiv person). MEns jeg ble tatovert var jeg veldig konsentrert på å være avslappet i alle musklene i kroppen, dette gjorde nok sitt til at jeg ble ekstra sliten - men det hjalp veldig på smerten! (Anbefaler ikke å tatovere brystbenet.....)

De siste månedene har jeg trappet opp trening og spist mindre enn vanlig (regner ikke kcal). Det jeg la merke til under sessionen igår var at jo mer sulten jeg ble desto mer krevende var det for kroppen å være i smerte. Det hjalp umiddelbart når jeg fikk spist litt (rugbrød) og ikke minst drukket vann. Jeg hadde to pauser på de seks timene hvor jeg spiste litt og drakk mye. Etterpå gikk jeg rett på Burger King. (Og der har jeg spist maks ti ganger i mitt liv)

Syns det høres ut som en god idè å spise godt både dagen før og selve dagen.

Husk også at tatoveringen er et sår - den er en belastning for systemet ditt i mer enn èn dag.... Jeg hadde litt mindre å gi på joggeturen i dag enn jeg pleier. Men som sagt - jeg er ganske følsom og kjenner kroppen min veldig godt.

Post bilde av sleeven når den er ferdig, da vel! :)

Gratulerer med ny tættis! Jeg har såvidt rørt borti mitt bryst (har en som går fra bak på ryggen, over skulderen og innover mot brystet og kravebenet) og skal ALDRI komme noe nærmere heller. Fy faen det var ikke godt. :p Armen er jo barnemat i forhold! Jeg hadde aldri klart å trene dagen etter en 6timers, da er jeg helt utslått. :)

Av de betydelige gangene jeg har tatovert meg så har det gått helt fint selv om jeg ikke har spist på forhånd. Som regel har jeg knasket litt på sjokolade mens dem har herjet løs. Responsen på å bli tatovert er veldig individuelt og enkelte steder reagerer noen med et smertehelvete. Muligens noen som er mer sensitive kan skille ut mer stresshormoner som igjen kan ha en større biologisk effekt. Men her er jeg altså ikke helt sikker.

Sånn for øvrig: Jeg presterte å drikke meg sniiiitings på en jobbtur med Oslo Kino i København, nærmeste sagt på båten. Klokken halv åtte var vi i havna og jeg vimsete som jeg var mistet raskt de andre. Resultatet? 8 timer session hos København Inc (de på tv ja) That faces på kollegene mine når de kom med pose etter pose med klær og lurte på hva jeg hadde gjort; "Tatoverte ribbeina mine, jeg."

Jeg er ganske "avhengig av mat" for å fungere, haha. Jeg kan f.eks ikke ta en løpetur på tom mage, så det å ikke spise før en tatovering er for meg umulig. :p Nå vet jeg at jeg takler smerte godt, og kan fint sitte lenge, men blir da som jeg sa vledig sliten etterpå.

Høres ut som en fet Købentur! Haha, hadde ledd meg i hjæl! Ribbeina er nok en bitch.. Uff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...