Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Høres kanskje litt sykt ut men under min andre sett ved benkpress kjente jeg en enorm smerte i ryggen, jeg leter litt og fant ut at belastningen er enten i infraspinatus eller teres minor/major (håper noen vet hvor det er).

Jeg er 100% sikker på at det var ikke for mye vekt, siden jeg klarte det ganske greit, måtte selvsagt pushe litt men ellers var det grei vekt jeg hadde på. Nå gjør det vondt uansett hva jeg gjør, selv når jeg skal ligge i sengen, det er ikke veldig vondt, men jeg kjenner at smerten er der, så jeg lurer på om noen vet hva det er og hva jeg kan gjøre med det.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28404-belastning-i-ryggen-pga-benkpress/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du har en øvelse som trener øvre del av ryggen (delt flies) og resten trener nedre del av ryggen derav en stor innoverrotator (latissimus) + bryst.

Når overarmsbenet + skulder blir rotert inn og frem vil naturlig nok muskulaturen som forhindrer dette (og i tillegg er svakere) få problemer med å kompansere, og dermed må annen muskulatur overkompansere for manglende stabilisering (f eks trapezius)

Mistenker styrkeforskjeller foran vs baksiden av kroppen, svak støttemuskualtur i skulder, eller upper cross syndrome som det heter så fint

Annonse

Altså, at det blir en irriterende smerte som vil alltid bli der, eller jeg ikke kan trene skikkelig etter det. ''Upper cross syndrome'' høres ikke særlig godt ut. Hva jeg eventuelt kan gjøre med det? Skal lese litt om det, men om du vet om noe som hjelper for å bli ''frisk'' igjen, hadde vært veldig nyttig for meg. Men ellers takk for svarene så langt :D

• 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...