Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger litt veiledning iforbindelse med kosthold. Først og fremst: jeg er 21 år, 184cm og 72kg. Kunne godt blitt litt tyngre mao...det går riktignok mot sommer nå, så hadde vært fint å adde litt masse uten at jeg går så voldsomt opp i fett. Kunne jeg greid 75-76kg innen sommeren uten spesiell økning i fett hadde vært supert. Fra jul til nå har jeg vel ligget på ~1600-ish kalorier dagen(ganske lite mao?). Har lest at jeg kanskje burde opp i så mye som 3k kalorier om dagen, men bør jeg ikke "gradvis" gå oppover? Eller hoppe rett på 3k? Har kjøpt Mutant Mass, så satser på at den skal hjelpe leg. Alle tips mottas med takk!!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28350-hjelp-med-kostholddaglig-kaloriinntak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke noen ekspert på dette, men du kan jo øke dagsinntaket med 100 kcal per uke og fokusere på å bli sterkere på trening. Få i deg ivertfall 120g protein per dag og prøv å spis mest mulig "sunn og skikkelig" mat. Kjøtt, fisk, fugl, egg, grønnsaker, frukt, ris, havre, poteter, avocado osv.

Okay, takk. Føler allerede jeg spiser ganske sunt - havregryn til frokost, pasta+kylling til lunsj og middag, samt brødskiver til kvelds. I tillegg tar jeg proteinpulver før og etter trening. Tror forøvrig jeg ligger ganske godt an proteinmessig, 500g kylling dagen, melk + proteinpulver.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...