Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sikkert et dumt spørsmål, men er det vanlig å ha høyere vekter på hip thrust enn knebøy?

Tar 65 kg i hip trust nå, og bare 35 kg i knebøy. Knebøyen er knall tung, og blir litt sliten i korsryggen av den. Noen som har tips for å bli sterke i knebøy? (tar den alltid først) Virker som jeg kanskje tipper litt framover med overkroppen, what to do? ;-)

Fortsetter under...

For meg virker det logisk at en kan utvikle mer kraft med hoftedominante bevegelser :)

...samtidig som knebøy er vertikal og hipthrust er horisontal, der setet kan utøve mest kraft i sistnevnte

Takk for kjappe svar!

Vet ikke hvor mye jeg makser, tar mellom 4-6 reps i begge øvelsene. I knebøy tar jeg fire sett, mens hip thrust tar jeg tre sett. Bør jeg holde meg på samme kg på knebøy for å prøve å rett meg opp, eller er det andre øvelser som kan hjelpe til?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...