Gå til innhold

Hip-thrust- hvordan?


Misina

Anbefalte innlegg

Ja, dette er nok en øvelse jeg nettopp har stiftet bekjenskap til. Jeg har alltid trodd at rumpa er dømt til å være flat til evig tid, men har fått et ørlite håp etter å ha sett på før- og etterbilder her inne. :p Så nå håper jeg at markløft, knebøy og hip-thrust skal løfte og bygge rompa mi til perfeksjon fram til bryllupsreisen om fire mnd! (y)

Meen; det jeg lurer på: Jeg ser at mange her inne er opp i syke antall kg på stanga.. Hvordan i alle dager får dere kroppen under den stanga når dere setter dere på golvet for å løfte? Jeg føler meg skikkelig amatør og klønete allerede, når jeg kun har 5 kg på stanga...

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I begynnelsen brukte jeg sånne "jukseskiver" De er like store som fks 25kg, men veier 2,5kg eller 5kg. Tror det heter teknikkskiver? Brukes til spesiellt markløft dersom en ikke er sterk nok til å klare 40kg siden du er avhengig av at stangen er høyt nok over bakken. Med sånne skiver på vektstanga setter du deg bare ned med beina rett frem og ryggen mot benken, og ruller stangen over beina og dit du skal ha den :) Skivene er høye nok til at det går fint :)

Eventuellt kan du kun bruke vanlige vektskiver i riktig tyngde og legge dem i fanget fremfor å bruke stang frem til du er oppe i 40 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...