Gå til innhold

Nybegynnersjekk på teknikk i markløft


anmyja

Anbefalte innlegg

Har trent markløft i omtrent en mnd og løftet 50 kg på siste trening. Jeg har imidlertid skjønt at teknikken min er feil (takk, du vennlige sjel som sa i fra til meg på SATS i går :love:), så jeg vil bruke lettere vekter og terpe teknikk helt til det sitter skikkelig før jeg prøver meg på tyngre.

Jeg kan se selv at jeg gjør noe rart, men vet ikke hva jeg kan gjøre for å rette på det. Skal ha time med PT om en ukes tid, så skal spørre da, men vil gjerne øve i mellomtiden også sånn at jeg møter litt bedre forberedt.

Hva tror dere?

87981715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne er veldig grei å ta utgangspunkt i :)

Ellers så er det vel som regel ikke alltid så lett å se eventuelle feil i teknikk om belastningen ikke er høy nok.

Jeg mener det ikke ser så ille ut, men det virker kanskje som du har litt lite spenn, og løfter litt mer med svai rygg enn å presse godt fra med beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fokusere på å holde stanga inntil kroppen, men dette kommer nok mer naturlig når du legger på mer belastning :)

Synes ikke det så så ille ut, som sagt på PM (y)

Mulig det er vinkelen også, som får det til å se ut som om stanga holdes ut fra kroppen, mulig jeg tar feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

svar

svar

svar

svar

Tusen takk for gode svar! Det hjalp veldig å senke hofta, ble en mye bedre bevegelse. Løftet også brystet mer og slapp skuldrene ned og tilbake mens jeg spente opp, og da var det ikke mulig å holde stanga ut fra kroppen lenger heller. Kunne plutselig legge på 10 kg mer i vekt no problemo. Takk igjen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar! Det hjalp veldig å senke hofta, ble en mye bedre bevegelse. Løftet også brystet mer og slapp skuldrene ned og tilbake mens jeg spente opp, og da var det ikke mulig å holde stanga ut fra kroppen lenger heller. Kunne plutselig legge på 10 kg mer i vekt no problemo. Takk igjen. :D

DU er awsm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...