Gå til innhold

Rumpetrening med ankelvekter?


Løpejente

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter litt alternative måter å trene rumpa og lurer på om noen har erfaring med ankelvekter? Benytter innimellom øvelser som feks "donkey kicks" ol. ved siden av knebøy, utfall og andre tradisjonelle øvelser. Vil det være hensiktsmessig å bruke ankelvekter til slike øvelser? Knebøy osv er vel og bra, men jeg trener på et lite senter med mange knebøyentusiaster og mye kø. Det er derfor fint å ha alternative rumpeøvelser. Jeg tar også gjerne imot tips til øvelser som isolerer rumpa mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk:) Bruker flere av disse, særlig glute bridge, hip thrust og bulgarsk utfall. Jeg liker imidlertid godt den type øvelser hvor man står på alle fire og flekser foten mens man løfter beinet bak. Da må jeg ta mange repetisjoner (og da brenner det!), noe som er no-no her på fitnessbloggen, men jeg vet ingen annen måte å øke belastningen på enn å bruke ankelvekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...