Sjøstjerne Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Har lest boken "Mastering Leptin" eller noe, uansett. Har skummet igjennom den. Der står det at man skal la det gå minst elleve (Husker ikke eksakt, ikke skyt!) timer mellom kvelds dagen før, og frokost dagen etter. Dette er greit, har egentlig fulgt den "ikke spis etter ni" regelen i en del år, så det gikk fint. Men så har vi ett annet problem, man skal la det gå lang tid mellom hvert måltid, helst min. fem timer. Jeg forstår også at mange spiser sjelden og mye, men det GÅR jo ikke!? Hvordan klarer dere det!? Er kroppen min sykelig skadet etter mange år med "lite og ofte"? Jeg spiser frokost ca kl sju, så er det lunsj igjen ti på tolv. Det er fem timer, men magen min starter åpen krigføring kl ti! Da snakker vi ikke sånn "små sulten", vi snakker smerte og MYE bråk! Noen sier lite og ofte, andre sier mye og sjelden. Er det en fasit, eller er det inviduelt? Spiste lunsj kl tolv, og er allerede sulten! Spiste stor salat med masse grøntfor, en halv avokado, litt olje basert dressing og 170g kylling kjøttdeig. Dør av sulten, liksom, herregud. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28154-hvordan-klarer-dere-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
WebPT Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Har lest boken "Mastering Leptin" eller noe, uansett. Har skummet igjennom den. Der står det at man skal la det gå minst elleve (Husker ikke eksakt, ikke skyt!) timer mellom kvelds dagen før, og frokost dagen etter. Dette er greit, har egentlig fulgt den "ikke spis etter ni" regelen i en del år, så det gikk fint. Men så har vi ett annet problem, man skal la det gå lang tid mellom hvert måltid, helst min. fem timer. Jeg forstår også at mange spiser sjelden og mye, men det GÅR jo ikke!? Hvordan klarer dere det!? Er kroppen min sykelig skadet etter mange år med "lite og ofte"? Jeg spiser frokost ca kl sju, så er det lunsj igjen ti på tolv. Det er fem timer, men magen min starter åpen krigføring kl ti! Da snakker vi ikke sånn "små sulten", vi snakker smerte og MYE bråk! Noen sier lite og ofte, andre sier mye og sjelden. Er det en fasit, eller er det inviduelt? Spiste lunsj kl tolv, og er allerede sulten! Spiste stor salat med masse grøntfor, en halv avokado, litt olje basert dressing og 170g kylling kjøttdeig. Dør av sulten, liksom, herregud. en salat metter jo ingen verdens ting, og 170g kyllingkjøttdeig er ikke akkurat så mye. Tror ikke det er tiden mellom måltidene men måltidene i seg selv. Hva spiser du en vanlig dag? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28154-hvordan-klarer-dere-det/#findComment-962354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjøstjerne Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 en salat metter jo ingen verdens ting, og 170g kyllingkjøttdeig er ikke akkurat så mye. Tror ikke det er tiden mellom måltidene men måltidene i seg selv. Hva spiser du en vanlig dag? Frokost: En boks mager kesam, te/kaffe med cocosa og usaltet smør (20g tilsammen) Lunsj: Salat med 170g proteinmat, masse grønt, dressing (men synes egentlig dressing er klin) og en halv avokado. Middag: varierer, men f.eks i går var det tre fiskekaker (store, grove), masse gulerot, tre poteter, smørstekt løk og remulade. KVelds: Smoothie av rødbete, ingefær, sitron og et eple. Jeg semi-følger en matplan jeg fikk satt opp for ett år siden, som skal følge biorytme oppsettet, da. Frokost og lunsjen er hva som står på planen, bortsett fra at jeg har mer fett i frokosten mtp kaffen. Det som er annerledes er at matplanen sier 150g proteinkilde til middag, med grønnsaker og 250g potet. Pluss havregryn til kvelds, 40g, med 40g protein. Trener styrke 3 ganger i uka, og to økter med 4x4 intervall. veier 60kg, er 167cm høy. Er egentlig ikke veldig glad i å spise store porsjoner og mye, fordi det tar lang tid, blir lei av å tygge, dessuten liker jeg ikke "stappmett" følelsen. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28154-hvordan-klarer-dere-det/#findComment-962371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
WebPT Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Du spiser knappe 1400 kalorier om dagen +- Angående timing av mat og antall måltider, så spiller det svært liten rolle når. Spis når du vil, så mye du vil, bare du får i deg det du skal hver dag. Det spiller ingen rolle om du spiser alle kaloriene dine i 2 måltider fremfor 6 spredt utover dagen. Absolutt ingen forskjell! slettet, Anny92 og Splae 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28154-hvordan-klarer-dere-det/#findComment-962380 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.