Gå til innhold

Magetrening plusset på tong styrketrening

Trening93

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg er ein gutt på 21 år, 186 høg og 75kg som har trent i 7 måneder nå.

Trener 3 dager i uken (RYP programmet) samtidig 1 gym time i uken.

Eg har lenge lurt på hvordan ein best mulig trener mage samtidig som styrke.

Ønsker selvfølgelig markerte mangemuskler men har ikkje heilt systemet på

Hvordan trene mage best mulig. Lurer derfor på om dere har noen gode råd til hvordan

Trene dem på best mulig måte samtidig som ha eit stort fokus på økt muskelmasse generelt sett på heile kroppen.post-30524-14440971019311_thumb.jpg

Mitt utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har lenge lurt på hvordan ein best mulig trener mage samtidig som styrke.

Skjønte ikke helt den setningen helt...

Bruk akkurat samme prinsipp som hvilken som helst annen muskel. Ser mange peiser på med 40 reps etc på mage, noe som er helt meningsløst hvis du ønsker å få de til å "poppe", kan nevne at dette ses oftest hos smålubne menn i 40 års krisa...

Mange mener at man ikke trenger å trene mage direkte hvis man har nok baseøvelser, men dette er nok de samme som også sier at du ikke trenger å trene for armer direkte...

Men i hovedsak så kommer definerte magemuskler av å ha en lav fettprosent, så det er der hovedfokuset bør ligge :) Men husk [broscience] if your abs are showing, you ain't growing! [/broscience]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det jeg prøver å si er hvordan skal jeg trene mage best mulig samtidig som jeg har hovedfokuset på styrketreningen.

Hva øvelser / program jeg kan følge. Det er som du sier og jeg har lest flere plasser, få ned fettprosent samtidig som å øke i masse er ikke opptimalt/ i det hele tatt mulig.

Men eg er ganske tynn fra før av, så føler fettprosenten ikke trenger gå så mye ned i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...