Gå til innhold

Råd om trening


creative

Anbefalte innlegg

Er en gutt på 29 som har funnet gnisten for å trene igjen å føler at jeg kansje trenger råd fra litt mer erfarene folk. har trent endel som ung og litt sånn sporadisk fra 16 års alder til nå.

har nå gått inn i en ny fase i livet hvor jeg virkelig ønsker å ta trening og kost seriøst, syns det er vanskelig å vite fra punkt til prikke hva man skal gjøre, men prøver å lære mest mulig underveis.

nå har jeg et treningsopplegg som ser omtrent slik ut :

Mandag: Bryst/Bi/triceps

Tirsdag: Skuldre/rygg/mage/lår/legger

Onsdag: Bryst/Bi/triceps

Torsdag: Skuldre/rygg/mage/lår/legger

Fredag: Bryst/Bi/triceps

Lørdag: Skuldre/rygg/mage/lår/legger

Søndag : hviledag

Det jeg nå lurer på er om jeg evt har satt opp ulike muskelgupper dumt sammen, eller om jeg trener for ofte samme muskelgrupper slik at 1 dag hvile ikke er nok? Trener minimalt med cardio, har en elipsemaskin jeg varmer opp rundt 15 min før jeg tar vekter. jeg er 187 og veier nå 101kg ønsker og gå ned i vekt samtidig som jeg bevarer/legger på meg mer muskelmasse. noe jeg bør endre på for å få best mulig fremgang?

Håper på svar fra noen som har noen gode råd, alle råd tas imot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er en gutt på 29 som har funnet gnisten for å trene igjen å føler at jeg kansje trenger råd fra litt mer erfarene folk. har trent endel som ung og litt sånn sporadisk fra 16 års alder til nå.

har nå gått inn i en ny fase i livet hvor jeg virkelig ønsker å ta trening og kost seriøst, syns det er vanskelig å vite fra punkt til prikke hva man skal gjøre, men prøver å lære mest mulig underveis.

nå har jeg et treningsopplegg som ser omtrent slik ut :

Mandag: Bryst/Bi/triceps

Tirsdag: Skuldre/rygg/mage/lår/legger

Onsdag: Bryst/Bi/triceps

Torsdag: Skuldre/rygg/mage/lår/legger

Fredag: Bryst/Bi/triceps

Lørdag: Skuldre/rygg/mage/lår/legger

Søndag : hviledag

Det jeg nå lurer på er om jeg evt har satt opp ulike muskelgupper dumt sammen, eller om jeg trener for ofte samme muskelgrupper slik at 1 dag hvile ikke er nok? Trener minimalt med cardio, har en elipsemaskin jeg varmer opp rundt 15 min før jeg tar vekter. jeg er 187 og veier nå 101kg ønsker og gå ned i vekt samtidig som jeg bevarer/legger på meg mer muskelmasse. noe jeg bør endre på for å få best mulig fremgang?

Håper på svar fra noen som har noen gode råd, alle råd tas imot med takk :)

Kjør SS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men står at programmet skal kjøres 3 ganger i uken. jeg kjører igrunn de samme øvelsene i mitt program bare jeg trener oftere. blir det for mye med samme muskel gruppe 3 ganger i uka?

Kommer Ann på treningstoleranse.

Bare prøv deg fram.

(Ikke legg til flere øvelser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...