Jump to content

creative

Members
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

  1. Tar imot alle forslag å tips med stor takk så gjør jeg meg opp min egen mening etterpå hva som funker for meg. å evt hva jeg bør endre på osv.
  2. enig er fine øvelser som jeg absolutt vil ha med i programmet å markløft er nok en av de jeg vil ha med snart
  3. Jeg trener i kjellern min å har ikke tilgang på alt jeg ønsker meg enda så. knebøy har jeg ikke fått løftet like tungt som jeg ønsker da jeg ikke har et stativ å sette stanga på osv så må løfte opp fra bakken å da er det ikke så greit hvis det blir for tungt men bur er på vei så blir snart orden på det markløft har jeg ikke løftet enda, vært litt redd for ryggen iforhold til teknikken osv. har beckhtrew så vært litt redd får å løfte feil, men har tenkt at når jeg har fått litt basic styrke i ryggen er det en fin øvelse å begynne å trene. benkpress ligger jeg på 87,5 på max foreløbig men trena i 6 uker så er relativt fornøynd med fremgangen jeg har hatt i benk.
  4. Liker tanken å skjønner litt mer av dette med splitt å hva som er lurt å trene iforhold til hva man orker for å få best mulig fremgang. men er ikke helt klok når det gjelder dette med styrke kontra bygge. jeg er ute etter å få en kropp som er større og definert. hva jeg løfter betyr i utgangspunktet ikke så mye målet er mer det å se bra ut. vil det da være lurt å trene tungt å få rep pr sett? å heller ha flere sett pr øvelse? Får sette meg ned å lage et nytt oppsett på splitt, øvelser og antall rep/sett osv. takk igjen for svar
  5. Takker for et veldig bra og utfyllende svar. ble litt klokere å fikk en grei respons på spiltten min masse jeg kan lese meg opp på å lære av. er nok kansje litt utålmodig å syns det virker så lite å trene samme muskelgruppe så sjelden men må vel bare lære underveis. folk som da trener 6 ganger i uka har de da splitt med en muskelgruppe hver dag?! hvor mange forskjellige øvelser bør jeg da gjøre pr muskel gruppe den dagen jeg trener? holder det f.eks med 3x? franskpress og 3x? nedtrekk. eller bør det være flere øvelser siden den muskelgruppa trenes såpass sjelden? Jeg er i utgangspunktet ute etter å gå ned i vekt men med en sterk kropp som tåler å se sol til sommeren. jeg teller ikke kalorier syns dette har virket så vanskelig når jeg ikke vet hva jeg skal ligge på osv. har fokusert på antall måltider å innhold selvfølgelig. men skal ta en nærmere titt på den linken å sjekke ut litt hva jeg bør ligge på. takker igjen for svar, bra at man kan få hjelp med gode svar
  6. føler det fungerer bra med treningen tenker bare sånn i forhold til overtrening osv.
  7. men står at programmet skal kjøres 3 ganger i uken. jeg kjører igrunn de samme øvelsene i mitt program bare jeg trener oftere. blir det for mye med samme muskel gruppe 3 ganger i uka?
  8. Er en gutt på 29 som har funnet gnisten for å trene igjen å føler at jeg kansje trenger råd fra litt mer erfarene folk. har trent endel som ung og litt sånn sporadisk fra 16 års alder til nå. har nå gått inn i en ny fase i livet hvor jeg virkelig ønsker å ta trening og kost seriøst, syns det er vanskelig å vite fra punkt til prikke hva man skal gjøre, men prøver å lære mest mulig underveis. nå har jeg et treningsopplegg som ser omtrent slik ut : Mandag: Bryst/Bi/triceps Tirsdag: Skuldre/rygg/mage/lår/legger Onsdag: Bryst/Bi/triceps Torsdag: Skuldre/rygg/mage/lår/legger Fredag: Bryst/Bi/triceps Lørdag: Skuldre/rygg/mage/lår/legger Søndag : hviledag Det jeg nå lurer på er om jeg evt har satt opp ulike muskelgupper dumt sammen, eller om jeg trener for ofte samme muskelgrupper slik at 1 dag hvile ikke er nok? Trener minimalt med cardio, har en elipsemaskin jeg varmer opp rundt 15 min før jeg tar vekter. jeg er 187 og veier nå 101kg ønsker og gå ned i vekt samtidig som jeg bevarer/legger på meg mer muskelmasse. noe jeg bør endre på for å få best mulig fremgang? Håper på svar fra noen som har noen gode råd, alle råd tas imot med takk
  9. Er en gutt på 29 som har funnet gnisten for å trene igjen å føler at jeg kansje trenger råd fra litt mer erfarene folk. har trent endel som ung og litt sånn sporadisk fra 16 års alder til nå. har nå gått inn i en ny fase i livet hvor jeg virkelig ønsker å ta trening og kost seriøst, syns det er vanskelig å vite fra punkt til prikke hva man skal gjøre, men prøver å lære mest mulig underveis. nå har jeg et treningsopplegg som ser omtrent slik ut : Mandag: Bryst/Bi/triceps Tirsdag: Skuldre/rygg/mage/lår/legger Onsdag: Bryst/Bi/triceps Torsdag: Skuldre/rygg/mage/lår/legger Fredag: Bryst/Bi/triceps Lørdag: Skuldre/rygg/mage/lår/legger Søndag : hviledag Det jeg nå lurer på er om jeg evt har satt opp ulike muskelgupper dumt sammen, eller om jeg trener for ofte samme muskelgrupper slik at 1 dag hvile ikke er nok? Trener minimalt med cardio, har en elipsemaskin jeg varmer opp rundt 15 min før jeg tar vekter. jeg er 187 og veier nå 101kg ønsker og gå ned i vekt samtidig som jeg bevarer/legger på meg mer muskelmasse. noe jeg bør endre på for å få best mulig fremgang? Håper på svar fra noen som har noen gode råd, alle råd tas imot med takk
×
×
  • Create New...