Gå til innhold

Sukrin


Engla

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å kutte ut sukker, men erstatning må jeg ha... Har hørt mange bruker sukrin, men det er da så mye forskjellig der ute. Har heller aldri smakt det, smaker det som vanlig sukker? Eller...? Har hørt om noe som heter Stevia også, men har egentlig null peiling på alt dette. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stevia har jeg forstått er dråper du tilsetter for eksempel bakst slik at du får for eksempel vaniljesmak, sjokoladesmak eller bare søtere smak.

Sukrin smaker som sukker, men smelter liksom fortere på tungen om jeg kan forklare det slik. Det er ikke så kornete som sukker. Jeg bruker Surin Gold, som er som brunsukker. Surkin + er ekstra søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukrin er sukkererstatning, men hvis du spiser en skje med ren sukrin kan du kjenne at smaken er ganske annerledes. Det er en litt "kald" smak, noe du kanskje også vil merke i bakst eller på grøt før du blir vant til smaken. Stevia er også et søtningsstoff, men det er litt søtere enn sukker så pass på dosering. Hva som er best å bruke kommer helt ann på hva du skal bruke det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet ut sukker med sukrin nå, bruker mest sukrin gold og sukrin+ :) den vanlige sukrinen kan slite litt med å smelte helt i bakst og danner da heller krystaller som smelter i munnen når man spiser baksten og resultatet er at det man blir kald i hele munnhulen. Litt funky, men ikke så veldig stas, ødela en ellers perfekt sjokoladekake med det der :p Sukrin gold kan også oppføre seg slik,men det har ikke skjedd med meg. Sukrin+ er det sikreste å bruke i bakst osv for å unngå den kalde følelsen. Det er sukrin stevia smeltet sammen i ett og den er dobbelt så søt som sukker, så man trenger halvparten av mengden. Sukrin gold er mer som brunt sukker og har en veldig god og litt karamellaktig smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...