Gå til innhold

Jeg er sliten


nyttliv89

Anbefalte innlegg

Jeg har siden 1. januar 2014 gått ned over sju kilo. Jeg trener to til fire ganger i uken og ligger på 1500-1600 kalorier hver dag (pluss 2200 kalorier på lørdager). Veier nå 119 kg, er jente og 166 høy.

Nå har jeg blitt veldig sliten. Vet ikke hvorfor. Jeg er bare lei alt, og svimmel. Likevel klarer jeg å komme meg på trening. Skal ta en inBody scan på søndag og ha møte med PT da. Hun skal sette opp ny kostholdsplan i forhold til min fettprosent, muskler osv.

Er det vanlig å bli sliten etter noen uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mtp at du både ifølge TDEE kalkulatorer (http://iifym.com/tdee-calculator/ ) og vekttap ligger på ett underskudd rundt ~1000 kalorier dagen, så vil jeg si at det ikke nødvendigvis er uvanlig hvertfall. Det blir også påvirket av flere ting selvfølgelig, som hva du spiser, hormonelle forandringer, stress, andre ting som foregår i livet ditt, osv. Kan hende det vil hjelpe deg å gå på ett litt mindre underskudd i en uke eller to for å få litt mer energi og motivasjon.

EDIT: Også verdt å nevne at når du ligger på lav kalorimengde, så øker sjansen for å få mangel på mikronæringsstoffer, siden du har mindre mat å få tak i alle stoffene på. Mest sannsynlig har ikke noe sånt skjedd ila 7 uker, men det kan være verdt å være klar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp at du både ifølge TDEE kalkulatorer (http://iifym.com/tdee-calculator/ ) og vekttap ligger på ett underskudd rundt ~1000 kalorier dagen, så vil jeg si at det ikke nødvendigvis er uvanlig hvertfall. Det blir også påvirket av flere ting selvfølgelig, som hva du spiser, hormonelle forandringer, stress, andre ting som foregår i livet ditt, osv. Kan hende det vil hjelpe deg å gå på ett litt mindre underskudd i en uke eller to for å få litt mer energi og motivasjon.

Kunne jo prøvet det, men jeg har økt fra 1500 til 1600 kalorier nettopp, og det hjalp ikke særlig. Men det er stressende i livet sånn ellers, så kanskje det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jo prøvet det, men jeg har økt fra 1500 til 1600 kalorier nettopp, og det hjalp ikke særlig. Men det er stressende i livet sånn ellers, så kanskje det er det.

Jeg tenkte mer å øke til type 2000-2500 i en uke eller to. Det vil selvfølgelig bety at du går saktere ned i vekt, men min personlige erfaring og observasjon er at det er bedre å ta en pause som hjelper deg å fortsette tapet i det lange løp enn å gå rundt sliten og bli lei. Men det er opp til deg, og kan godt hende du respondere på helt andre incentiver enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...