Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er håndballspiller og sliter litt med skuldrene. Jeg har ikke nubbsjangs å stå imot en overslagsfinte, da forsvinner nemlig skulderen bakover og sklir litt ut av ledd og i panikk må jeg dra hele armen på plass. Dette er selvfølgelig ikke særlig behagelig og det har også gjort meg livredd for overslagsfinter.

Det vanlige er jo at skulderen går ut av ledd fremover, mens hos meg går den bakover. Har noen noe erfaring med dette? Og har noen der ute noen gode øvelser for å forhindre at dette skjer igjen? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27748-vonde-skuldre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv slitt med skuldrene og har hatt begge to ute av ledd på ulike tidspunkt tidligere, men da fremover. Først og fremst så må du så fort som mulig komme deg til en dyktig fysioterapeut/manuellterapeut for å finne ut av hva som er årsaken og få et rehab program spesifikt for din skulder. Skulderen er et såpass komplekst ledd at det er bortimot umulig å komme med noe annet en generelle tips, som faktisk kan gjøre vondt værre. Jeg anbefaler deg å kontakte NIMI (Norsk idrettsmedisinsk institut). Rent generelt så dreier rehab/forebygging seg i all hovedsak om ulike rotasjonsøvelser for skuldrene, samt slyngeøvelser. Pushups i slynge, revers row i slynge, flyes i slynge, rollouts i slynge.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27748-vonde-skuldre/#findComment-946817
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...