Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her er mitt program slik jeg trener for øyeblikket:

- knebøy med stang ca 20 kg, 8 rep. 3 sett.

- markløft med ca 30 kg, ca 8 rep. 3 sett.

- skrå benkpress med manualer. Gikk fra 6 kg 10. rep 3 sett, til 8 kg, 4. rep. 3 sett.

- Nedtrekk med smalt grep, 25 kg, 8 rep, 3 sett.

- korsryggapprat 10 rep 3 sett.

- Så tøyer jeg litt diverse muskelgrupper, for jeg er så stiv at det virkelig trengs

- og så trener jeg mage. Dvs situps til jeg ikke klarer mer x3

Trener dette 3-4 ganger i uken.

Fortsetter under...

Vil anbefale deg å ta en titt på det programmet Eatingmode96 sikter til, nybegynnere burde ikke snekre sammen sine egne programmer.

det har funka for meg :p hihihi trolololo. Men ja, til Trådstarter - gå på den linken og prøv den

det har funka for meg :p hihihi trolololo. Men ja, til Trådstarter - gå på den linken og prøv den

Altså. det FUNKER jo. Men det er jo litt det som er særegent ved det å være nybegynner, alt funker.

En nybegynner kan fint bli sterkere i 1RM knebøy av å sykle opp en bratt nok bakke nok ganger, det betyr ikke at bakkesykling er en effektig og progressiv måte å bli sterkere i bøy på;)

Altså. det FUNKER jo. Men det er jo litt det som er særegent ved det å være nybegynner, alt funker.

En nybegynner kan fint bli sterkere i 1RM knebøy av å sykle opp en bratt nok bakke nok ganger, det betyr ikke at bakkesykling er en effektig og progressiv måte å bli sterkere i bøy på;)

:D hehe, nice answer :D

men ingenting er umulig ;) xD hehe

Annonse

Ville anbefalt deg http://fitnessbloggen.no/starting-strength-mark-rippetoe/ ! (y)

Har trent dette siden 1 januar i år, gått opp fra 40kg i bøy til 80kg og fra 30kg til 55kg i benk! :)

Takk for tipset! Det skal jeg gjøre... selv om en av de øvelsene tror jeg ikke at jeg hadde klart om det brant en gang.. dips...usj.

Men da må jeg vel øke med vekter? Klarer jo flere enn 5 rep med 20 kilo.

Takk for tipset! Det skal jeg gjøre... selv om en av de øvelsene tror jeg ikke at jeg hadde klart om det brant en gang.. dips...usj.

Men da må jeg vel øke med vekter? Klarer jo flere enn 5 rep med 20 kilo.

du må nok finne deg i å øke med vekter ja. i artikkelen står det jo at hele poenget med programmet er at du skal øke belastningen HVER gang du trener. mandag-> onsdag-> fredag->mandag

leste du den delen?;p

ps: hvis du ikke får til dips enda kan de fint vente. så lenge du får unnagjort knebøy-benkpress/skulderpress-markløft , så er det viktigste unnagjort:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...