Gå til innhold

Trenger hjelp til tøying og gjennoppbyggning av fleksibilitet i hofte/rygg

Anbefalte innlegg

Hei! Som tittelen sier trenger jeg hjelp til å løse ett fleksibilitetsproblem.

Jeg klarer ikke bøye ryggen mer enn 30-45 grader fremmover uten bøye knærne.Dette skaper selvsagt komplikasjoner for en som trener styrke og har lyst til å trene markløft og driver med ulike idretter som krever god fleksibilitet I tilegg skal det sies at jeg ofte får vondt i korsryggen da korsryggen jobber overtid for andre muskler som skulle tatt denne belastning. Hva kan jeg gjøre for å øke fleksibiliteten? Merk; jeg har IKKE dårlig fleksibilitet i knærne, da jeg kan ta knebøy helt fint.

Ett bilde sier også mer enn tusen ord.

DmUMrtT.png

Dette er ca sånn det ser ut når jeg prøver å stå med strake bein og prøver å nå så langt ned med armene som mulig

Jeg har tilgang til alt av utstyr på treningsenteret og treningsmatte for uttøying hjemme, jeg ønsker helst ikke å kontakte lege, fysio eller kiropraktor for å få svar på noe jeg kan løse selv.

På forhånd takk

Fortsetter under...

Høres egentlig ut som du sliter med enten stram hamstring, hofter eller rumpe som gjør at du ikke får skyvet rumpa langt nok bakover når du skal bøye deg.

Jeg vil hovedsaklig anbefale deg å søke opp hip mobility, gluteus mobility av kelly starett på YouTube :) (masse videoer å titte på).

Samt tøye hamstring;

Her finner du også mange videoer for mobilitets øvelser:

http://www.prehabtrening.no/page/hjem/

Du kan også bruke egenmassasje for å løse opp.

eg hadde samme problemet før....men så har eg knebøyd og marka så mye og tungt,,,at eg kan ta handflatene ned i gulvet når eg står sånn som du tegna....snart kan eg ta spagat også xD :D skal prøve å få til en "jean claude van damme split" før eller senere

kan gi deg et tips, mens eg er her inne.

Eg var like stiv som deg.

Men eg har bare tøyet ut rett etter oppvarming, også mellom hver sett. dette gjeler på knebøy, markløft og benkpress. blitt heilt latterli mjuk xD

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...