Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ung mann 24 år 189 cm og 108 kg

Hei, kort fortalt så er jeg begynt på diett samtidig med styrketrening og en og annen kardioøkt her og der. Trener Fjeldbergs X-size. Startvekt var 108 kg på dag 1. etter 2 uker 104kg og nå rett over 106 etter en mnd.

Jeg prøver å spise mest mulig uprossesert mat, rent kjøtt med grønnsaker til. Stekt med et par spiseskjeer olje til. Spiser ingen godterier og har aldri gjort det ellers heller. Forsøker å få i meg 2 g protein per kilo muskelvekt (160g) og holde meg under 70 g fett og karbs blir vel rett under 120-150 g.

Kosttilskudd: Selolje, multivitamin, kreatin mono, proteinpulver.

Har tatt utgangpunkt i at jeg bruker 3000 kcals dagen og underskuddet er satt til rundt 1000 kcals.

Har ført en helt ærlig treningsdagbok og matlogg. Har satt stor pris på hvis noen med kunnskap har kunne tatt seg bryet med å ta en titt. Takker på forhånd. Loggen min finnes her: Må bla tilbake til jan for totalt bilde.

http://mylog.no/user/10143/diary/

Hvorfor har vekten økt etter å ha gått ned? Er jeg på rett spor, altså spiser jeg rett eller er det noe som burde forandres?

Prøvd å slanke meg før uten hell, men denne gangen skal jeg klare å nå målet mitt på 90 kg i tillegg til å få en varig livsstils/kostholdsendring.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27711-1-mnd-med-diett-trening-ymse-resultater/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut som du øker greit på vektene. Når du trener styrke samtidig er det helt naturlig å gå opp litt i begynnelsen.

Vil anbefale å prøve målebånd, vekta er ikke til å stole på. Man kan svinge mye fra dag til dag, og forskjellige vekter kan også vise forskjellige tall. Og du har sannsynligvis nye muskler som tar mindre plass.

Så lenge du ligger i underskudd skulle du vel gjøre det riktig, jeg så ikke så nøye på matloggen din, akkurat det vet jeg ikke så mye om.:)

Kort fortalt ligger du i et for stort underskudd og kroppen har tilpasset seg underskuddet ved å senke energiomsetningen. Du har også en dag der du bare spiser ett måltid?

Ser du spiser veldig lite i ukedagene og over dobbelt så mye i helgen - og det var (sorry å si det) mye dritmat :)

Kort fortalt ligger du i et for stort underskudd og kroppen har tilpasset seg underskuddet ved å senke energiomsetningen. Du har også en dag der du bare spiser ett måltid?

Ser du spiser veldig lite i ukedagene og over dobbelt så mye i helgen - og det var (sorry å si det) mye dritmat :)

Hadde en helg med med fest og morro, kanskje den du så, men hvis du blar tilbake til januar ser 4 uker mer.

Hehe, nei ingen dager med bare 1 måltid. Bare ført alt opp i ett hvis jeg ikke har fårr gjort det i løpet av dagen

Ser ut som du øker greit på vektene. Når du trener styrke samtidig er det helt naturlig å gå opp litt i begynnelsen.

Vil anbefale å prøve målebånd, vekta er ikke til å stole på. Man kan svinge mye fra dag til dag, og forskjellige vekter kan også vise forskjellige tall. Og du har sannsynligvis nye muskler som tar mindre plass.

Så lenge du ligger i underskudd skulle du vel gjøre det riktig, jeg så ikke så nøye på matloggen din, akkurat det vet jeg ikke så mye om.:)

Er vel ikke helt det man kaller nygynner, kanskje nybegynner+. trente styrke for 5 år siden i 2,5 år og prøvde og gå opp i vekt noe jeg klarte 80 ---> 85 kg og mye sterkere enn nå. Men så sluttet jeg og raste opp i vekt. Hadde kanskje noe og gjøre med at jeg spiste akkurat likt som når jeg trente :/

Annonse

Er vel ikke helt det man kaller nygynner, kanskje nybegynner+. trente styrke for 5 år siden i 2,5 år og prøvde og gå opp i vekt noe jeg klarte 80 ---> 85 kg og mye sterkere enn nå. Men så sluttet jeg og raste opp i vekt. Hadde kanskje noe og gjøre med at jeg spiste akkurat likt som når jeg trente :/

Det er mye mulig. Jeg vil tro at jeg også ville rast opp i vekt om jeg fortsetter å spise mine 3000kcal dagen, uten å trene. Men du starter vel nesten "på nytt" etter så lang tid hvis du ikke har vedlikeholdt på noen måte. Så det vil jo fortsatt være naturlig å gå opp litt nå, vil jeg tro.

Det kan være verdt å prøve og legge seg på et litt mindre underskudd, kanskje 500kcal i stedet for 1000kcal. Tror det er det Therese prøver å si, uten at jeg er helt sikker på det.

Juhu!

Jeg er litt i samme båt selv om det ikke er snakk om mange gram hverken opp eller ned. Jeg er kanskje litt mindre nybegynner enn deg. For min egen del, så vet jeg at dette kan være årsaker til min oppgang:

1) For lite søvn

2) For mye stress

3) Ujevnt inntak av salt og karbs (vekta hopper..)

4) Kreatin (-> vann)

Da jeg tok kroppsscan 21/1 hadde vanninnholdet i kroppen min økt på tross av nedgang i kilo og karbinntak. Man kan jo stille seg spørsmål om hvor nøyaktige slike maskiner er, men jeg velger å stole på den.

Når jeg har en skikkelig kjip dag, som i går (Afterall og fredrik kan bekrefte:whistle: ), så glemmer jeg det meste av det som står over. Men jeg gjentar for meg selv at jeg ER flink og at kontinuitet fører meg frem mot målet.

Hvis jeg skulle kommet med forslag til hvordan ting kan løse seg, så ville jeg presset inntaket av karbs enda lengre ned og fjernet proteinpulveret (OM du går sulten). Jeg tror ikke at du får to kilo utslag i muskelmasse på 1mnd trening, og jeg synes du skal ta deg en hyggehelg når det passer seg. Livsstilsendringer handler ikke om torsk og brokkoli i en boks :D

Juhu!

Jeg er litt i samme båt selv om det ikke er snakk om mange gram hverken opp eller ned. Jeg er kanskje litt mindre nybegynner enn deg. For min egen del, så vet jeg at dette kan være årsaker til min oppgang:

1) For lite søvn

2) For mye stress

3) Ujevnt inntak av salt og karbs (vekta hopper..)

4) Kreatin (-> vann)

Da jeg tok kroppsscan 21/1 hadde vanninnholdet i kroppen min økt på tross av nedgang i kilo og karbinntak. Man kan jo stille seg spørsmål om hvor nøyaktige slike maskiner er, men jeg velger å stole på den.

Når jeg har en skikkelig kjip dag, som i går (Afterall og fredrik kan bekrefte:whistle: ), så glemmer jeg det meste av det som står over. Men jeg gjentar for meg selv at jeg ER flink og at kontinuitet fører meg frem mot målet.

Hvis jeg skulle kommet med forslag til hvordan ting kan løse seg, så ville jeg presset inntaket av karbs enda lengre ned og fjernet proteinpulveret (OM du går sulten). Jeg tror ikke at du får to kilo utslag i muskelmasse på 1mnd trening, og jeg synes du skal ta deg en hyggehelg når det passer seg. Livsstilsendringer handler ikke om torsk og brokkoli i en boks :D

Hei og takk for tilbakemelding! Vet ikke helt om jeg misforstår deg rett. Fjerne proteinpulveret hvis jeg går rundt og er sulten? Det som jeg er superfornøyd med nå er at jeg ikke går rundt og er sulten selv om kcal inntaket er lavt. Tror jeg reagerer bra på høyt proteininnhold i maten. Har plenty med energi på trening og ellers.

Punkt 1 og 2 der er noe jeg kjenner meg igjen i. Lange dager på jobb, stresser seg hjem så forte seg å spise så trening og etter det alt annet man skal rekke. Hmm, kanskje prøve kutte litt ned på carbs og ha litt mer fett i maten som erstatning. og ja, av og til godt å ta seg en hyggehelg innenfor rimelighetens grenser :)

Skal ta bodyscan i morgen så kan oppdatere her å si hvordan det gikk.

Hei og takk for tilbakemelding! Vet ikke helt om jeg misforstår deg rett. Fjerne proteinpulveret hvis jeg går rundt og er sulten? Det som jeg er superfornøyd med nå er at jeg ikke går rundt og er sulten selv om kcal inntaket er lavt. Tror jeg reagerer bra på høyt proteininnhold i maten. Har plenty med energi på trening og ellers.

Punkt 1 og 2 der er noe jeg kjenner meg igjen i. Lange dager på jobb, stresser seg hjem så forte seg å spise så trening og etter det alt annet man skal rekke. Hmm, kanskje prøve kutte litt ned på carbs og ha litt mer fett i maten som erstatning. og ja, av og til godt å ta seg en hyggehelg innenfor rimelighetens grenser :)

Skal ta bodyscan i morgen så kan oppdatere her å si hvordan det gikk.

Proteinpulver: Hvis du ikke er sulten, så fortsetter du med shake. For min del metter shake ca null, så jeg får proteiner via fast føde (ligger rundt 2-3g/kg).

Fett/Karbs/Protein: Jeg hadde erstattet karbs med protein. Fett har flere kcal per gram. But then again, om du føler deg mett, har energi og verden er enhjørninger, så gjør du som du vil! Moderat til kraftig underskudd for meg betyr shitloads med proteiner sånn at jeg holder meg mett.

Also: Fiks deg loggbok. Vi har samme treningsprogram og er på underskudd. Gøy å sammenligne resultater, hente motivasjon og ha noen å sutre fra seg til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...