Gå til innhold

Lite energi


Mahal93

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en jente på 20 år som har veldig lite energi for tiden. Jeg er en aktiv jente som jobber og holder på med mye forskjellig. Trener 4-5 dager i uken, tung styrketrening. Jeg spiser regelmessig og sunt ( sprekker med sjokoladen innomellom..) Jeg liker veldig godt å trene sånn som jeg gjør og synes selv jeg spiser ofte og sunt og tar fettsyrer, pre workout, proteinpulver og vitaminer. Men hvorfor har jeg så lite energi?? Noen som har noen tips ?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noen oversikt over hvor mye du spiser i løpet av dagen? Sunt er ikke det samme som nok, hva veier du og hvor høy er du? Sover du bra og lenge nok om natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regelmessig og sunt er et relativt begrep. Sannsynligvis har jeg og moren min en vidt forskjellig oppfatning av de begrepene.

En god start vil være å telle over hva du spiser. Du trenger ikke om å telle kalorier på det jevne, men en opptelling for å få en liten oversikt er ikke dumt.

Ellers er det en typisk nybegynnerfeil å trene altfor tungt, samt ikke legge inn deload-uker hvor kroppen får hvilt seg. Har du noe kontroll på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utmattet når jeg er hjemme. Men er kanskje det at jeg har prøvd å gå på en diett og at jeg ikkehar gjort det ordentlig? The renegade diet :)

Vis en prøver ut xx-diet forklarer jo saken seg selv, ikke gå på noen quick-fix dietter. Ingen har noensinne kommet i god form og/eller holdt en god form med en slik diett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm okei.. Målet mitt er å gå ned i fettprosent, og opp i muskelmasse. Har trent styrke i 4 år så er jo ikke nybegynner men det er det å vite hva jeg skal putte i meg og når. Og hva jeg skal gjøre for å se resultater og ikke være tom for energi :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sover som regel 7 timer. jeg spiser veldig variert, kylling, mye egg, grønnsaker, søtpoteter, fisk. jeg spiser ikke så mye rett før trening.. jeg bruker Fitline basic, activize og restorate i pulverform og Triomega fettsyrer flytende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer søvn skal egentlig holde sånn sett- men dette er individuelt.

spise mye før trening er ikke vits, men eg lurer på om du spiser karbs før trening? eventuellt kaffe i tilleg?

et spørsmål til- hvor lenge har du følt deg slik?

eg spiser 80grasm havregryn+ 2,5 dl lett melk, "koker det i micron i 3 min + 1 kaffe...ca 45 min før trening(det blir dunt 70 karbs, men eg er en stor mannj, så har mer å gå på i forhold til kalorier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tingen med styrke, er at du trenger brensel til å fullføre. Eg kjørte lavcarbo i 2011....og da var styrke trening utmattende uten noe særlig fremgang, så den følelsen av å ha lite energi kjenner eg igjen

. Nå trenger ikke du spise så mye, men prøv en Banan 30 min før trening?

Prøv noe med karbs før trening :)

noen reagerer på kaffe. Eg begynner å bli lei :roflmao: 3 år med studier= enorm økning av kaffe inntak:ROFLMAO:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...