Heldo Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Hel! Prøvd å lese meg opp på forskjellen mellom gslp mot startimg strength, men finner ikke noe konkret. Er det noen som har noe erfaring med dette programmet og vet hvordan det utføres? Drevet med SS en stund nå, men begynner å bli lei av knebøy 3 ganger i uken. Er ikke i utganspunktet bestemt på gslp, men ønsker et program som fokuserer mer på overkropp eller kroppsbygging. Selv om det er "feil" startet jeg å trene for å se bedre ut, å bli sterkere er fint, men hovedfokuset mitt er å se bedre ut (mer muskler/bedre trent) og jeg har ikke inntrykk av at ss er det beste for dette selv om jeg er en nybegynner. Håper på noen konstruktive tilbakemeldinger om gslp eller et Alternativt program som passer mitt ønske. Tusen takk Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27553-greyskull-lp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Greyscull er for folk med grå skalle. Oldiser over 40 år. Det er for slike et par viktige utfordringer å ta hensyn til. Først og fremst har de redusert restitusjonskapablitet og trenger også mer tid i faser med overgang fra mengde til intensitet. Dernest synker testosteron og veksthormon produksjonen naturlig om en ikke setter inn nødvendige tiltak. Det mest nødvendige tiltaket er i så måte å bøye mye! Knebøy sørger for å dra igang hormon-generatoren. (Hormongenerator = hamstrings, glutes, quads in action). Med andre ord: Vil du bygge (rent) brede skuldre, imponerende kasse og bulende biceps, så kan du kun lykkes som greyscull om du bøyer hyppig. Heldo 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27553-greyskull-lp/#findComment-940852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Etter ti minutter med googling slår det meg at Greyskull LP er relativt likt SS, og blir ca noe som dette. Mandag Benk eller Press(annenhver dag) 5-5-5+ Benkdagene; Curl 2x 10-15 Pressedagene: Chins, hvis du klarer 6-8 stykker slenger du på med vekter og kjører 2x6-8 Knebøy, 5-5-5+ Neck Harness Onsdag Benk eller Press(Annenhver dag) Benkdagene; Curl 2x 10-15 Pressedagene: Chins, hvis du klarer 6-8 stykker slenger du på med vekter og kjører 2x6-8 Markløft 5-5-5+ Neck Harness Fredag Benk eller Press(annenhver dag) 5-5-5+ Benkdagene; Curl 2x 10-15 Pressedagene: Chins, hvis du klarer 6-8 stykker slenger du på med vekter og kjører 2x6-8 Knebøy, 5-5-5+ Neck Harness Assistanseøvelser Chins med kroppsvekt gjøres hver dag Altså... Benk eller press hver dag, og bøy-mark-bøy, med 5-5-5+ i reps antall. Og en styggmange chins. Du går fra bøy 3x i uka til 1,5x i uka,og et potensiellt styggere repantall. Opp til deg;) Heldo 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27553-greyskull-lp/#findComment-940860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heldo Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Greyscull er for folk med grå skalle. Oldiser over 40 år. Det er for slike et par viktige utfordringer å ta hensyn til. Først og fremst har de redusert restitusjonskapablitet og trenger også mer tid i faser med overgang fra mengde til intensitet. Dernest synker testosteron og veksthormon produksjonen naturlig om en ikke setter inn nødvendige tiltak. Det mest nødvendige tiltaket er i så måte å bøye mye! Knebøy sørger for å dra igang hormon-generatoren. (Hormongenerator = hamstrings, glutes, quads in action). Med andre ord: Vil du bygge (rent) brede skuldre, imponerende kasse og bulende biceps, så kan du kun lykkes som greyscull om du bøyer hyppig. Takk for svar! Litt usikker på om du anbefalte det eller ikke. Jeg er 26, vil jeg få mer nytte av gslp eller er det greit å holde seg til ss for de målene jeg har satt meg? Tusne takk Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27553-greyskull-lp/#findComment-940949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tronaldo Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 GSLP kan være et fint alternativ når du har kjørt SS en stund. Det er ikke store forskjeller mellom programmene. Jeg mener dog du bør ha gjort gode framskritt før du evt. bytter over. Hva ligger løfta dine på? Er du bare lei av knebøy 3 ganger i uken, øker du fortsatt 2,5kg hver trening? I så fall er det bare å fortsette. Du kommer aldri til å gjøre så raske økninger noensinne i din treningskarriere. Nyt det mens du kan. Du bør uansett ha et kurant styrkegrunnlag før du fokuserer mer på muskelvekst, IMHO. Først når du kommer opp i såpass tung vekt at du bytter til Advanced Novice i SS (én lett bøyedag i uken) eller trenger en reset så kan du bytte til GSLP, og kjøre en såkalt Greyskull Reset. Istedenfor å bare ta av 10% av vekten og jobbe deg opp igjen så er siste settet alltid et AMRAP-sett (As Many Reps As Possible). Ikke kjør til failure. Hvis du er en av de som trenger å gjøre knebøy hver trening for å ikke føkke opp teknikken så kan du gjøre Advanced Novice istedenfor. Noen er såkalte motor morons, og trenger repetisjon hver trening for at teknikken ikke skal skli ut. Dette er individuelt. Altså... Benk eller press hver dag, og bøy-mark-bøy, med 5-5-5+ i reps antall. Og en styggmange chins. Du går fra bøy 3x i uka til 1,5x i uka,og et potensiellt styggere repantall. Opp til deg;) Det blir vel strengt tatt bøy 2 ganger i uken Markløft er fortsatt bare ett tungt sett, men istedenfor 1x5 som med SS så er det 1x5+. Rep that shit, yo. Jeg kjørte et par Greyskull Resets mot slutten av SS. Det er artig å gå balls out på det siste settet, gir litt annen stimuli. Høyrep knebøy + markløft er en ny opplevelse etter man har kjørt femmer-sett i ukes-/månedsvis Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27553-greyskull-lp/#findComment-940952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 GSLP kan være et fint alternativ når du har kjørt SS en stund. Det er ikke store forskjeller mellom programmene. Jeg mener dog du bør ha gjort gode framskritt før du evt. bytter over. Hva ligger løfta dine på? Er du bare lei av knebøy 3 ganger i uken, øker du fortsatt 2,5kg hver trening? I så fall er det bare å fortsette. Du kommer aldri til å gjøre så raske økninger noensinne i din treningskarriere. Nyt det mens du kan. Du bør uansett ha et kurant styrkegrunnlag før du fokuserer mer på muskelvekst, IMHO. Først når du kommer opp i såpass tung vekt at du bytter til Advanced Novice i SS (én lett bøyedag i uken) eller trenger en reset så kan du bytte til GSLP, og kjøre en såkalt Greyskull Reset. Istedenfor å bare ta av 10% av vekten og jobbe deg opp igjen så er siste settet alltid et AMRAP-sett (As Many Reps As Possible). Ikke kjør til failure. Hvis du er en av de som trenger å gjøre knebøy hver trening for å ikke føkke opp teknikken så kan du gjøre Advanced Novice istedenfor. Noen er såkalte motor morons, og trenger repetisjon hver trening for at teknikken ikke skal skli ut. Dette er individuelt. Det blir vel strengt tatt bøy 2 ganger i uken Markløft er fortsatt bare ett tungt sett, men istedenfor 1x5 som med SS så er det 1x5+. Rep that shit, yo. Jeg kjørte et par Greyskull Resets mot slutten av SS. Det er artig å gå balls out på det siste settet, gir litt annen stimuli. Høyrep knebøy + markløft er en ny opplevelse etter man har kjørt femmer-sett i ukes-/månedsvis Nå flisespikker jeg, men var det ikke mark og bøy annenhver økt ? på tre økter i uka blir det jo da hhv. 2 eller 1 økt i uka? men ja, amraps er kule saker når det blir tungt, men da tror jeg jeg liker 5/3/1-metodikken bedre:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27553-greyskull-lp/#findComment-940963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tronaldo Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Det er bøy første og siste dagen i uka, markløft andre dagen. Hovedforskjellen mellom GSLP og Advanced Novice i SS er at GSLP dropper knebøy den andre dagen helt, mens i SS så har man en lett bøydag med 80% av vekten. Og så AMRAP på sistesettet. That's about it. Mandag Bøy Onsdag Mark Fredag Bøy Osv. osv. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27553-greyskull-lp/#findComment-940970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Takk for svar! Litt usikker på om du anbefalte det eller ikke. Jeg er 26, vil jeg få mer nytte av gslp eller er det greit å holde seg til ss for de målene jeg har satt meg? Tusne takk Om du er 26 eller 56 år, så vil jeg anbefale det programmet som passer best for dine forutsetninger fysisk og som er mest i tråd med målsetningene dine. Er du allerede "sterk" kan du kanskje gå over på et mer dedikert bygger-program. Har du fortsatt et stykke igjen i forhold til å hente ut grunnstyrke-potenial, så holder jeg en knapp på SS. 2x kroppsvekt i bøy og 1,5x kroppsvekt i benk og 2,2 i kroppsvekt i mark er meget bra grunnstyrke for en normalvektig mann på din alder. Er du i nærheten av noe slikt og du ønsker å bygge, så skaff deg et dedikert byggeprogram. Har du et stykke igjen på styrken, kan du sikkert melke ut mer på SS. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27553-greyskull-lp/#findComment-941548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.