Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutt, 20 år, 177 høy, 86kg.

Vil ned i fett %

Måltid 1:

- 50g Proteinshake

- 90g havregryn

-10g tran

- C-vit

- Multivitamin

= Protein: 48g karbo: 59 fett: 20 Kcal: 626

Måltid 2:

- 200g Karbonadedeig

- 60g Pasta

- 100g Brokkoli

= Protein: 48,7g. Karbo: 42,1g. Fett: 11,8g. Kcal: 483.

Måltid 3:

Middag spis jeg lamme familien.

prøver og få ca 200g kjøtt, nok karbs og fett.

Prøver og ligge mella 400-500kcal ca.

Måltid 4:

- 50g Proteinshake

- 100g banan (1 passelig str banan)

- Kreatin

= Protein: 44,4. Karbo: 27g. Fett: 5g kcal: 329

Måltid 5

- 200g Karbonadedeig

- 60g Pasta

- 100g Brokkoli

= Protein: 48,7g. Karbo: 42,1g. Fett: 11,8g. Kcal: 483.

Måltid 6:

- 300g (1 box) mager kesam

- 110g egg ( ca 2 egg)

= Protein: 50g. Karbo: 13,2g. Fett: 15,2g. Kcal: 394

Gjerne kom med innspill !:)

Fortsetter under...

Skrevet
  "Chrsyre skrev:
Aktivitetsnivå? Er ikke noen ekspert selv, men det blir lettere for folk her inne å vurdere når vi vet hva og hvor mye du trener:)

styrke 5 gang i uka, kardio 180min i uka

Skrevet
  "runforit123 skrev:
Sånn grovt sett er dette over 3000 kcal.

Er også spent på hva du trener.

Sånn grovt sett er dette 2700-2800kcal.. Trener kroppen 1 gang i uka fordelt på 5 dager. 2 dager med 40 min rask gange og 1 dag med 1 time gange.

Annonse

Skrevet
  "ThereseHag skrev:
Grovt regnet har du ca 3,4 g protein per kilo kroppsvekt, og dette er veldig mye, så du bør nok kutte ut en del av alt proteinpulveret du tar..:)

hehe jo.. bedre en for lite vel ?:p kan vel roe litt på shaken etter trening:)

Skrevet
  "ThereseHag skrev:
Er ikke bra med for mye, ei heller for lite.. 3,4g per kg kroppsvekt er for høyt;) Enkelt og greit..;)

Så d du mene e at æ vil ikke ha en fremgang på d her pga for høyt protein inntak ?

Skrevet
  "ThereseHag skrev:
Nei jeg sier ikke at du ikke får fremgang, jeg sier at du ikke bør ligge så høyt på proteinene fordi det er ingen hensikt v å ligge så høyt. Da er det bedre å få i seg mer karb/fett:)

kor høyt bør æ ligge på fett osv?

Annonse

Skrevet
  "ThereseHag skrev:
Litt lite grønnsaker, både i mengden og variasjonen. Syntes også du ligger litt lavt på fett.

Utover det ser det helt greit ut;)

Fett blir vel en 70-80g. men 2700-2800kcal på 86 kg, e d for høyt eller?

Men som i di 3 middagsmåltidan, 200g karbonadedeig RÅ, e jo ikke da 200g stekt lzzm.. mye veske i kjøtte da

Skrevet
  "Thorh skrev:
Fett blir vel en 70-80g. men 2700-2800kcal på 86 kg, e d for høyt eller?

Men som i di 3 middagsmåltidan, 200g karbonadedeig RÅ, e jo ikke da 200g stekt lzzm.. mye veske i kjøtte da

Hvor lenge har du levd på 2800 kcal? Om du ikke minsker så må du bare nedjustere frem til fettet slipper.

Skrevet
  "runforit123 skrev:
Hvor lenge har du levd på 2800 kcal? Om du ikke minsker så må du bare nedjustere frem til fettet slipper.

ca 3 uke. men gjør d nå om jeg liggere liksom sånn + - 2700-2800 ? vil d ha noe å si, eller bør æ ligge akkurat på en viss kcal ?

Tidligere i vinter lå æ på 3500kcal og rett før jul 3000kcal. har ikke tort og gå så langt ned så tenkte 2700-2800kcal for så og justere ned derifra.

Tenke ut neste uke og se.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...