Gå til innhold

Styrke på MyFitnessPal


Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg har netopp begynt med myfitnesspal, og føre inn kondis som det står. Hva gjør dere når dere trener styrke? Er det ingen endring i kaloriforbruket da? Det forandrer seg vertfall ikke hos meg om jeg legger inn styrke. Så hva gjør dere? Fører dere inn kalorier for styrke og?

Håper noen forsto hva jeg spurte om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MFP, og andre kalkulatorer, er elendige på å måle kaloriforbruk under styrke. Vil anbefale deg å se helt bortifra de tallene de gir.

Regn heller ut din BMR og gang med aktivitetsfaktoren. Så veit du sånn ca hva du bør ligge på.

Jeg fikk BMR på 1510, hva skal jeg gange den med? Jeg trener ca 17-20t i uka, derav 16-18 er kondis i form av sykling, løping og svømming. Resten er basis. Hva må jeg gange det tallet med da?

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til svar på ditt opprinnelige spørsmål: Jeg logger styrketrening som cardio, 60 min "Strength training". Jeg tror ikke at jeg forbrenner nøyaktig så og så mange kcal, men det blir for loggingens del.

Okei, takk for svar til deg og! :D Jeg så det gikk an å gjøre, og vurderte det. hadde pulsbelte på på økta i går som varte 45min og da sto det at jeg hadde forbrent 272 kcal, og det er uten oppvarming :) Jeg får prøve meg litt frem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...