Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har drevet litt med styrketrening før, men anser meg selv som en nybegynner. Jeg har lyst til å ta opp styrketreningen igjen, men trenger litt hjelp. Målet mitt er ikke noe utenom det normale; jeg ønsker å gå ned i fettprosent og bygge muskler.

Det første jeg lurer på er om jeg burde gå for et fullkroppsprogram eller kjøre split. Jeg hørte for en stund siden at jeg burde vente med å kjøre split til etter at jeg har bygd opp grunnstyrke, stemmer dette?

Hvis jeg skal begynne med et fullkroppsprogram, er det noen som har noen tips til hvilke øvelser jeg bør inkludere, bortsett fra baseøvelser som knebøy og markløft? Og hvor mange øvelser bør inngå i et fullkroppsprogram? Jeg har lest at det ikke trenger å være så mange, så lenge en har med gode baseøvelser.

Håper at noen kan forbarme seg over en grønnskolling, og hvis jeg har utelatt info som trengs for tips så bare spør :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27373-tips-til-en-nybegynner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Wow, det er kjempeimponerende :) Jeg tror at jeg skal sjekke ut dette, eneste som kan bli litt vanskelig er vektøkningen. Tror de minste vektene der hvor jeg trener er 1.25 kg.

Vær klar over at du kan stagnere fortere, 1.25 kg opp pr øvelse hver økt kan bli temmelig heftig etterhvert.

Du må huske på og SPISE mat, MASSE mat! :) Musklene dine kommer av det du putter inn i munnen, så prøv og spis kvalitet mat og masse + tren hardt + hvil mye så skal du se resultater :)

Ok, kostholdet er nok mitt største hinder. Jeg har nok lagt meg til noen uvaner som jeg må bli kvitt.

Vær klar over at du kan stagnere fortere, 1.25 kg opp pr øvelse hver økt kan bli temmelig heftig etterhvert.

Det er nettopp det jeg er redd for at kan skje så jeg må eventuelt finne en alternativ måte å gjennomføre programmet på hvis jeg finner ut at jeg vil satse på det.

Det er nettopp det jeg er redd for at kan skje så jeg må eventuelt finne en alternativ måte å gjennomføre programmet på hvis jeg finner ut at jeg vil satse på det.

Om du er nybegynner så er det lett i begynnelsen å øke 2,5-5kg i uken om du spiser rikelig med mat. Du kan jo kjøpe deg mikroskiver etterhvert hvor du kan øke med 0.5kg-1kg hver uke om 2,5-5kg blir for mye.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...