Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg går rett på sak: Ved brystøvelser; Benkpress, skråbenk, flies mm. får jeg så sinnsyykt vondt i Deltoid/Trapesiuz musklene. Jeg har trent aktivt i 2-3 år, og aldri opplevd lignende. Jeg har ligget på få repitisjoner i litt for lang tid (1,5 år!!!) og begynnte nettopp å øke til 12 rep 1 uke, 8 rep 2 uker og 5 rep 3 uker for å få variasjon.

Det var når jeg gikk opp på 12 repitisjoner det begynnte å sette seg. Det kom som en snikende følelse over begge skuldrene, og uansett hvor mye teknikk jeg tenker så stopper det i skuldrene. Jeg er flink til oppvarming (Dynamisk) men likevell!

Kan det være at jeg ikke er "utholden" i skuldrene? Hva kan det ellers være? Noen idè?

Kan det være som en kortdistanse som blir bedt om å løpe ett halvmaraton og vil derfor oppleve andre typer "smerter" enn ved sin originaldistanse..? Jeg har tross alt drevet med lavreps alt for lenge!

Jeg vet att det mest sannsynlig finnes tråder for dette allerede, men jeg kunne ikke finne noen som passet helt, følte jeg.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27272-deltoidtrapesiuz-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...