Gå til innhold

Er det hensiktsmessig å ta pre-workout (n.o explode, saw osv) når man er nybegynner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nybegynner eller ei, jeg mener at man ikke trenger å ta pre-workout om man sover nok om natta og spiser nok før trening. Om du føler deg som dritt før trening så kan det ha sin hensikt. :)

Ok, takk for svar :) Føler meg ofte som en dritt før trening, haha, må sikkert satse mer på det med søvn og kosthold i første omgang.

Jobber du? Hvis ja, har du en veldig energikrevende jobb?(mye løping, løfting etc). Kan være en ide å få lurt inn en kopp kaffe 1-2 timer før trening. :)

De fleste pre-woene, som er lovlige i Norge, har omtrent bare koffein som det aktive virkestoffet.

Hvis du føler at du får mer overskudd/energi til treningen ved å ta deg en kopp kaffe før treningen... go for it.

Hvis ikke så er det mye penger for noe som gjør lite.

Annonse

Ja, har en krevende jobb i helsevesenet, står og går hele dagen. En del løft/forflytning også.

Regner med du er helsefagarbeider? Kan jo være en ide at du trener noen timer etter du har hatt dagvakt så du får slappet av og før du har seinvakt/nattevakt?

• 5 uker senere...

Det har vell effekt.

10% koffein, 2% rart roter uten effekt og 116% placebo og 269% broscience blir jo 100% effekt.

Det skal visstnok være mer koffein i kaffe, enn i f.eks. Redbull, men du bestemmer jo doseringene selv, så.

Siden du er helsearbeider burde du vite at du bygger opp toleranse mot ting som koffein, så...

Viss du føler det hjelper på energien på tunge dager kan det være verdt å ta det. Viss du trenger å ta det for å komme deg gjennom alle øktene tror jeg noe ikke er helt i orden. Søvn(menge og/eller kvalitet), kosthold, stress eller andre faktorer som for lite sol, kan være medvirkende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...