Gå til innhold

Oppkarbing?


Triangel

Anbefalte innlegg

Nå er det endel år siden jeg har gått på diett og lurer derfor på følgende:

Er det anbefalt å drive med oppkarbing fremdeles? Husker alle gjorde det for 3-4 år siden og spiste som noen helter i helgene. Jeg hadde selv god erfaring med det. Mulig det var mer psykisk enn fysisk bra.

Nå merker jeg at det er lite snakk om både å skeie skikkelig ut og skikkelige oppkarbinger. Er det noe ny forskning eller noe som antyder at man ikke burde karbe opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så..

det er fremdeles anbefalt med oppkarbing så lenge det er kontrollert oppkarbing og ikke ukontrollert fråtsing?

Jeg merker at jeg trenger en høykarbodag. Kan da kanskje jeg ligger for lavt på karbohydratene resten av uken? Nå prøver jeg periodisk faste for første gang. Mest fordi det passer best med tanke på jobb og trening. Er det noe i veien for at man en dag spiser mer karbohydrater, og også kanskje av det usunne slaget denne ene dagen. Eller er man plutselig spiseforstyrret da?

Syns grensen begynner å bli så lett å krysse, skal jo nesten ingenting til før man blir stemplet spiseforstyrret lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare hyggelig det:)

Nå vet jeg ikke hvor lang tid du har tenkt til å bruke på de 6kg'ene, men unn deg et spisemåltid eller to i uken:) lag deg god mat og avslutt med en dessert:)

Hvis det du gjør nå ikke er mulig å opprettholde over tid, så vil du fort gå opp de kiloene når du er "ferdig". Tenk langsiktig, tenk livsstil :) Bedre å bruke noen uker lenger på å nå målet, og at formen holder seg der du vil ha den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Har ikke noe bestemt tid på å nå målet, så lenge jeg mister fett% og ikke muskler, så er det, det samme om jeg går 100gram eller 2kg ned per uke. Som du sier, målet er livsstil og ikke kun for en periode. Er mer spent på om jeg finner en livsstil som klarer å få meg dit :)

Hovedårsaken er å bli kjappere, og alt fett er unødvendig å drasse på når man skal løpe fort (over korte distanser vel å merke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så..

det er fremdeles anbefalt med oppkarbing så lenge det er kontrollert oppkarbing og ikke ukontrollert fråtsing?

Jeg merker at jeg trenger en høykarbodag. Kan da kanskje jeg ligger for lavt på karbohydratene resten av uken? Nå prøver jeg periodisk faste for første gang. Mest fordi det passer best med tanke på jobb og trening. Er det noe i veien for at man en dag spiser mer karbohydrater, og også kanskje av det usunne slaget denne ene dagen. Eller er man plutselig spiseforstyrret da?

Syns grensen begynner å bli så lett å krysse, skal jo nesten ingenting til før man blir stemplet spiseforstyrret lenger.

Det er vel anbefalt med et par dager refeed på psfm, alt etter hvor mye man skal ned og hvor lav fettprosenten er:-) Ta deg en karbodag du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...