Gå til innhold

Triangel

Medlemmer
  • Innholdsteller

    84
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Triangel

    Dagens Glade

    Ingenting gjør meg mer bakfull enn oppkarbing - Søndagssløving! [ATTACH]130726[/ATTACH]
  2. Hei, legen trur jeg har innvendig brokk. Mulig pga tunge løft på trening over tid. Er dette noe som er vanlig blant løftere?? Hvordan kan man isåfall unngå det? Jeg løfter jo tross alt ikke såååå tungt og målet er jo å løfte tyngre.. Mvh Brokkdama.
  3. Triangel

    Oppkarbing?

    Takk Har ikke noe bestemt tid på å nå målet, så lenge jeg mister fett% og ikke muskler, så er det, det samme om jeg går 100gram eller 2kg ned per uke. Som du sier, målet er livsstil og ikke kun for en periode. Er mer spent på om jeg finner en livsstil som klarer å få meg dit Hovedårsaken er å bli kjappere, og alt fett er unødvendig å drasse på når man skal løpe fort (over korte distanser vel å merke).
  4. Triangel

    Oppkarbing?

    Målet er å vedlikeholde muskelmasse og gå ned ca 6 kg. Og takk for at du tar deg tiden til å svare Therese!
  5. Triangel

    Oppkarbing?

    Så.. det er fremdeles anbefalt med oppkarbing så lenge det er kontrollert oppkarbing og ikke ukontrollert fråtsing? Jeg merker at jeg trenger en høykarbodag. Kan da kanskje jeg ligger for lavt på karbohydratene resten av uken? Nå prøver jeg periodisk faste for første gang. Mest fordi det passer best med tanke på jobb og trening. Er det noe i veien for at man en dag spiser mer karbohydrater, og også kanskje av det usunne slaget denne ene dagen. Eller er man plutselig spiseforstyrret da? Syns grensen begynner å bli så lett å krysse, skal jo nesten ingenting til før man blir stemplet
  6. Triangel

    Oppkarbing?

    Nå er det endel år siden jeg har gått på diett og lurer derfor på følgende: Er det anbefalt å drive med oppkarbing fremdeles? Husker alle gjorde det for 3-4 år siden og spiste som noen helter i helgene. Jeg hadde selv god erfaring med det. Mulig det var mer psykisk enn fysisk bra. Nå merker jeg at det er lite snakk om både å skeie skikkelig ut og skikkelige oppkarbinger. Er det noe ny forskning eller noe som antyder at man ikke burde karbe opp?
  7. Hei. Nå har jeg letet rundt på alle mulige sider og lest alle mulige logger og sliter litt. Jeg finner mange gode råd, men klarer ikke finne ut hvilke råd jeg skal ta og hva jeg skal gjøre. MEG: Jente på 156 cm og 66 kg. Jeg burde ligge på mellom 59-60 kg om 3-4 mnd og ønsker selvsagt at mesteparten av vektnedgangen (helst alt om det er mulig) skal være fett. Jeg trenger å gå ned pga vektgrenser. Jeg MÅ ikke ligge under 60kg, men føler jeg har gjort det bedre når jeg har vært lettere. Har gåttt gradvis opp fra 57-67 iløet av 3 år nå, og da har jeg stort sett bare spist sunn mat. Jeg h
  8. Har lest endel på nettet og finner både leger og fysioterapauter som mener man skal tøye og noen som mener man absolutt ikke skal tøye. Jeg har derfor prøvd noen mnd med bare oppvarming og annen trening. Og noen mnd med oppvarming og tøying. Men ingenting ser ut til å funke… I øvelsen under kunne jeg legge begge knærne i bakken uten å merke at det tøyde før. Nå gjør det vondt i lysken lenge før jeg kommer i samme posisjon som damen under. Så hvis noen har noen gode tips eller erfaringer med lyskestrekk (evt strekk andre steder) så blir jeg evig takknemlig! Obs! Bildet er hentet f
  9. Hei, jeg fikk lyskestrekk i sommer når jeg varmet opp. Det gjør fremdeles like vondt, og da da har jeg prøvd både treningsfri, varmeopp og tøye, og nå trener jeg som vanlig. Jeg merker det ikke så godt på trening, da det er sjelden jeg beveger foten ut til sidene i øvelser. Men generelt i hverdagen er det plagsomt å ikke kunne sitte med beina i kors + at det ved diverse bevegeler gjør vondt (som løping i ujevnt terreng etc). Noen som har noen erfaring eller råd? Har aldri opplevd strekk før, men de fleste sidene jeg har vært på står det at det går over etter noen uker..
  10. Hadde tenkt å trene styrke annenhver dag omtrent. Så noe slikt ville det nok blitt i praksis: Mandag: Max bein og mengde overkropp Tirsdag: Fri (evt kardio og mage/rygg) Onsdag: Max overkropp og mengde bein Torsdag: Fri (evt kardio og mage/rygg) Fredag: Prehab og eksplosiv trening Lørdag: Fri (evt kardio og mage/rygg) Søndag: Max bein og mengde overkropp osv
  11. Oi, formatet ble ikke helt det samme når jeg kopierte det inn her...men håper dere skjønner hva jeg mener er antall sett først og så antall reps under Er det noe jeg burde endre? Fjerne eller legge til noen øvelser? Jeg tenker trene kardio og mage/rygg/stabilitet på dagene jeg ikke har fullkropps styrke
  12. Hei! Her er treningsprogrammet jeg har tenkt å følge de neste 6 ukene. Har akkurat hatt et 12 ukers program hvor jeg har delt kroppen i 2 over 2 dager (med maks styrke) og så delt kroppen i 3 over 3 dager (hvor hovedfokuset har vært mengde). Nå ønsker jeg å forberede kroppen på tunge løft og etterhvert mye mer fitness. Jeg driver med ganske tung kontaktsport, så kroppen trenger å tåle både tungt og ut utholdende trening. Max bein og Mengde overkropp Knebøy 5* 2 – 4 Markløft 5* 3 – 5 Rumpehev 3* 5 – 8 Skråbenk 3* 8 – 12 Rack Chins 2* 8 – 12 Stående ro
×
×
  • Opprett ny...