Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trener med et tre splits program. Trener 6 ganger i uken. Så jeg en muskel gruppe "bare" 2 ganger i uken. Jeg har ingen stangnasjon. Så forstår ikke hvorfor Therese sier du MÅ trene samme muskel gruppe 3 ganger i uken.

Jeg trener med et tre splits program. Trener 6 ganger i uken. Så jeg en muskel gruppe "bare" 2 ganger i uken. Jeg har ingen stangnasjon. Så forstår ikke hvorfor Therese sier du MÅ trene samme muskel gruppe 3 ganger i uken.

Hun har ikke sagt at man må trene det 3 ganger i uken. Det handler ikke om å ikke stagnere eller ikke, men å trene hver muskel hver gang proteinsyntesen ikke er forhøyet. Du har forhøyet proteinsyntese 1-3 dager etter trening avhengig av hvor intens treningen har vært, og da ser jeg ikke grunnen til å la det gå 3 dager eller en uke mellom treningene.

Hun har ikke sagt at man må trene det 3 ganger i uken. Det handler ikke om å ikke stagnere eller ikke, men å trene hver muskel hver gang proteinsyntesen ikke er forhøyet. Du har forhøyet proteinsyntese 1-3 dager etter trening avhengig av hvor intens treningen har vært, og da ser jeg ikke grunnen til å la det gå 3 dager eller en uke mellom treningene.

Quote Therese: Det er fortsatt en gang for lite :)

Det fine med trening er at det finnes flere veier til rom. Det er mange som klarer å nå sitt "genetiske potensiale" og det er mange som bruker forskjellige mål for å komme dit. Jeg er forsåvidt enig med den "nye" forskningen og jeg mener fortsatt at frekvensøkning blir brukt alt for lite som en treningsvariabel. Jeg mener dog man burde ta hensyn til flere ting og ikke bare hva som er "optimalt".Jeg tror ikke Therese mener at du MÅ noe som helst. Hvis du tar 80 i benken og har trent i 2 år bør du dog se an litt. Jeg kan anbefale myo-reps eller PHAT.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...