Thor Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Hei, jeg er en gutt på 19 år som for øyeblikket veier 87kg og er 176cm høy. Jeg har klart å gått ned 19 kg siden sist sommer, men i det siste har det stoppet litt opp og jeg har ligget på den samme vekten i ca en mnd. Målet mitt er rundt 70-75kg. Jeg har lastet ned diverse apps osv for å beregne kcal inntak hver dag, men alle kommer med forskjellige anbefalte kcal inntak på alt mellom 1650-1950. Er det noen her med litt erfaring som kan hjelpe meg regne ut ''nøyaktig'' kcal forbruk pr dag eller vet om presise metoder for å gjøre det slik at jeg kan nå målet mitt? Takk på forhånd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrsyre Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Hvor mye trener du? Aktivitet ellers? Skole/jobb, er du stillesittende hjemme? Sett ut ifra at du ikke trener eller er i særlig mye aktivitet, og du vil gå ned en halv kilo i uka: Ligg 2000 kalorier. Trener du 3 ganger i uken kan du legge deg på rundt 2300. Du skal ikke sulte deg selv ned i vekt, så spis godt og tren effektivt. Godt jobbet med 19 kilo, forresten, og lykke til videre! Thor 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FitnessMilo Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Du bør aldri gå under 1250 kcal, da dette er lite kcal for en mann. Om kaloriinntaket ditt blir for lavt kommer kroppen til å blåholde på fettet i kroppen fordi den tror det er hungersnød, dermed stagnerer vekten. Anbefaler deg å spise sunt og heller gjøre det å spise sunt til en livsstil. Legg opp til intervalløkter hver uke, sørg for min. 30 minutter morsjon hver dag. Det kan være så enkelt som å gå til jobb Flere og mindre måltider enn store og få, velg rene råvarer, protein er viktig for alle typer målsettinger, og sist men ikke minst karbohydrater og fettsyrer Masse lykke til, dette klarer du! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonje_86 Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Flere og mindre måltider enn store og få, velg rene råvarer, protein er viktig for alle typer målsettinger, og sist men ikke minst karbohydrater og fettsyrer Masse lykke til, dette klarer du! Hvordan han fordeler maten utover dagen har ingenting å si. Om han ønsker kan han spise alt i ett eneste måltid så lenge det dekker dagsbehovet. Det er bare tull at flere og små måltider er bedre enn store og få. Hadde det vært tilfelle, så er det svært mange bare her inne på fitnessbloggen som ikke hadde sett så bra ut som de gjør. Aurelius og ThereseHag 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FitnessMilo Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Hvordan han fordeler maten utover dagen har ingenting å si. Om han ønsker kan han spise alt i ett eneste måltid så lenge det dekker dagsbehovet. Det er bare tull at flere og små måltider er bedre enn store og få. Hadde det vært tilfelle, så er det svært mange bare her inne på fitnessbloggen som ikke hadde sett så bra ut som de gjør. Hvordan folk fordeler maten sin iløpet av en dag, det skal jeg ikke legge meg borti det er forskjell fra person til person, men måltider fordelt jevnt utover dagen, med ca 2 - 4 timer mellom hver måltid (som kan være et eple, to brødskiver, kylling, ris ol) stabiliserer blodsukkeret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonje_86 Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Hvordan folk fordeler maten sin iløpet av en dag, det skal jeg ikke legge meg borti det er forskjell fra person til person, men måltider fordelt jevnt utover dagen, med ca 2 - 4 timer mellom hver måltid (som kan være et eple, to brødskiver, kylling, ris ol) stabiliserer blodsukkeret Nei, det er gammelt nytt, men det er helt riktig at en må finne ut hva som passer best for en selv. Jeg har i alle år spist mindre og ofte, og slitt veldig med cravings og sult. Nå har jeg begynt med periodisk faste hvor jeg spiser litt større måltider tre ganger om dagen, og jeg har aldri følt meg bedre. Til trådstarter: Gratulerer så mye med vektnedgangen så langt Har du prøvd den kalkulatoren på fitnessbloggen sin facebookside? Den kan jo gi deg et lite hint om hvor du bør ligge sånn cirka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ojive Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Hvordan folk fordeler maten sin iløpet av en dag, det skal jeg ikke legge meg borti det er forskjell fra person til person, men måltider fordelt jevnt utover dagen, med ca 2 - 4 timer mellom hver måltid (som kan være et eple, to brødskiver, kylling, ris ol) stabiliserer blodsukkeret Målet til TS var å gå ned i vekt, ikke mestre sultfølelsen som følge av ustabilt blodsukker. Måltidsfrekvens er irrelevant for selve vekttapet (sjekk treningsforum, de har en sticky der om det). Tonje_86, Aurelius, FitnessMilo og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereseHag Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 TS, ingen kalkulator kan fortelle deg hvor mye du bør spise. Det kan ikke jeg, eller noen andre på tråden her. Du må regne ut kcal på ALT du spiser i en periode, for å finne ut hva ditt behov er. Går du ned i vekt, da vet at du ligger i underskudd. Går du opp, ligger du i overskudd osv... Det tar litt tid å teste på den måten, men i det lange løp er det verdt det, for du lærer din egen kropp bedre å kjenne:) Gratulerer med vektnedgangen så langt:D Og lykke til videre:) Aurelius 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor Skrevet 19. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2014 Hei, takk for alle svar! Jeg går til jobb 5 ganger i uka med middels tempo, ca en halv time hver veg. Og jogger vedsidna ca 2 timer i uka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.