Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har brukt utallige timer på å søke på Internett etter tips til vektøkning, men blir ikke noe klokere på tema .. Håper derfor på å treffe på noen her inne som har mye mer kunnskap om tema, som vil hjelpe meg for jeg frustre har sett meg lei av å være rett som en pinne, og ha kroppen til en liten jente.

Her er litt info om meg som kanskje kan hjelpe:

- 21år gammel.

- 160cm høy.

- 46kg.

Har trent aktivt styrketrening og kondisjon i 1år uten resultater..

Har nå forstått at jeg må kutte ut kondisjonstreningen om jeg vil legge på meg.

Noen som har tips til kostholdsplan til meg? :-)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26969-trenger-hjelp-til-vekt%C3%B8kning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kan jeg fortelle deg litt utifra min egen erfaring. Jeg har slitet hele mitt liv med å gå opp i vekt men har endelig ``cracket`` koden, og gikk opp 10kg fra høsten til nå. :)

1. Du må spise MER. Synes du at du spiser alt for mye, vel.. du må spise ENDA mer enn det.

2. For å legge på seg må kroppen få et kalori-overskudd. Det vil si at hvis du spiser 3000Kcal og bruker 3000Kcal så går du opp ingenting (så og si)

3. Dirty bulking fungerte bra for meg, mye usunn mat og lite bevegelse, men dette er selvsagt ikke anbefalt for kan gå uttover helsa, men fungerte fint på meg, men sitter igjen med litt uønsket fett, men men ^^

4. Spis ting du er glad i , og gjør det ofte, mye lettere å spise seg opp i vekt da.

Kan ikke du fortelle litt om hva og hvor mye du spiser gjennomsnittlig hver dag, så blir det enklere for oss å se hvor du trenger å forbedre, men generelt, spis mer! =)

Tusen takk for tilbakemelding!

En vanlig dag spiser jeg 2-3 grove brødskiver med sjokoladepålegg til frokost + en gainer shake.

Til lunsj på jobb spiser jeg 3-4 grove brødskiver igjen, med sjokoladepålegg og gjerne en proteinbar/frukt.

Til middag lager jeg pastaretter med kjøtt, kinesisk med grønnsaker, kylling og ris etc.

Til kvelds et par brødskiver igjen og en gainer.

Tusen takk for tilbakemelding!

En vanlig dag spiser jeg 2-3 grove brødskiver med sjokoladepålegg til frokost + en gainer shake.

Til lunsj på jobb spiser jeg 3-4 grove brødskiver igjen, med sjokoladepålegg og gjerne en proteinbar/frukt.

Til middag lager jeg pastaretter med kjøtt, kinesisk med grønnsaker, kylling og ris etc.

Til kvelds et par brødskiver igjen og en gainer.

Ser det blir mye brødskiver i løpet av dagen. Med meg hjalp det mye med å spise 2-3 middager om dagen.

Altså en liten middag til lunsj, og når jeg lagde middag så lagde jeg 2 tallerkener, en til middag, og en til litt senere. Det ga mye mer mat i magen og hjalp meg øke vekten, anbefales veldig =)

Annonse

Har brukt utallige timer på å søke på Internett etter tips til vektøkning, men blir ikke noe klokere på tema .. Håper derfor på å treffe på noen her inne som har mye mer kunnskap om tema, som vil hjelpe meg for jeg frustre har sett meg lei av å være rett som en pinne, og ha kroppen til en liten jente.

Her er litt info om meg som kanskje kan hjelpe:

- 21år gammel.

- 160cm høy.

- 46kg.

Har trent aktivt styrketrening og kondisjon i 1år uten resultater..

Har nå forstått at jeg må kutte ut kondisjonstreningen om jeg vil legge på meg.

Noen som har tips til kostholdsplan til meg? :)

På denne tiden i fjor veide jeg 81 kg (er 195 cm høy). Nå veier jeg 96 kg, så har altså gått opp 15 kg på 1 år. Det jeg kan anbefale er;

• Ha et tankefokus på at du skal opp i vekt. Dvs spis det du vil når du vil med god samvittighet. Har du lyst på en ekstra eller to vafler med jorbærsyltetøy og rømme etter lunsj, ja så spiser du det :).
  • Drikk og spis energitette matvarer. For eks. så mer det mer kalorier i 1 liter H-melk enn det er i 1 liter brus. I tillegg er masse bra fett og proteiner og næringsstoffer i melk! Bland ut gaineren din med H-melk (eventuelt litt fløte i også).
  • Nøtter er også veldig energitett matvare (som er også er sunne). Spiser du 200 gram nøtter om dagen, så er det flere kalorier i det enn om du hadde spist 200 gram sukker. Ha for eks. peanøttsmør på skiva og tar du på sjokoladepålegg over der igjen, så er det som å spise Snickers! :D
  • Bruk olje i matlagingen. Olje/Fett er energirikt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...