Gå til innhold

Hvilke proteinpulvere er "fluffable"?


Minusfemogførr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

- 30g Myo-protein jordbær eller mocca sjokolade

- 100g frosne bær (feks. blåbær, bjørnebær, bringebær, jordbær)

- Søtning etter smak

- Litt kanel

Først blander du ut proteinpulveret til en tykk grøt, tilsetter bærene og moser med en stavmikser. Så tar du frem den geniale vispen, og visper i et par minutter. Ha i litt mer vann for å få en mer kremet konsistens. Smak til med søtning og kanel. Dette er kjempegodt, men jeg advarer – fryktelig mektig! Jeg klarte såvidt å spise opp icon_razz.gif

Fra: http://myrevolution.no/isabella/ny-bestevenn-proteinfluff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 30g Myo-protein jordbær eller mocca sjokolade

- 100g frosne bær (feks. blåbær, bjørnebær, bringebær, jordbær)

- Søtning etter smak

- Litt kanel

Først blander du ut proteinpulveret til en tykk grøt, tilsetter bærene og moser med en stavmikser. Så tar du frem den geniale vispen, og visper i et par minutter. Ha i litt mer vann for å få en mer kremet konsistens. Smak til med søtning og kanel. Dette er kjempegodt, men jeg advarer – fryktelig mektig! Jeg klarte såvidt å spise opp icon_razz.gif

Fra: http://myrevolution.no/isabella/ny-bestevenn-proteinfluff

tror du jeg kan bytte ut myo prot til vanlig? jeg sliter så inni hampen med å få ned det ufyselige greiene, men det her hørtes jo nydelig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Proteinfluff er i bunn og grunn diettmat - kalorifattig, utelukkende mest protein og veldig mettende. Så om du i utgangspunktet sliter med å få i deg mat så er det kanskje en dårlig ide, men det er jo utrolig godt og ikke feil å prøve :)

Uansett kan kaseinprotein brukes til mye mer enn fluff da det har litt andre egenskaper -> konsistens når en blander det ut med vann enn vanlig whey har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Optimum Nutrition sitt Casein pulver er syyyyyyyyyyyykt godt! :D kjøpes fra gymgrossisten!

Bare ikke kjøp fra proteinbutikken, for de siste to batchene jeg har fått der har hatt lekkasje i boksene og fuktighet har kommet inn :S

Men ON har det definitivt beste pulveret, selv om vaniljen er litt sterk i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, dette kan jeg bare nada om. Sliter med å få i meg nok proteiner, og mat generelt igrunn, og proteinfluff så ut som noe jeg kunne få i meg innimellom. Proteinshake synes jeg nemlig er helt pjuk, og jeg er vel kanskje heller ikke helt "der" enda i forhold til trening og kosthold.

Prøv ON sitt Sjokolade-kasein (kjøp en kilosboks for å prøve - det er ikke så dyrt) og bland en scoop med 2dl vann. La det stå i ca 30 sek og drikk. Herlig i forhold til alt annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv ON sitt Sjokolade-kasein (kjøp en kilosboks for å prøve - det er ikke så dyrt) og bland en scoop med 2dl vann. La det stå i ca 30 sek og drikk. Herlig i forhold til alt annet :)

Er det drikkbart med bare 2dl vann? Nå er kanskje en scoop ikke mer enn 10-15gr da kasein er noe lettere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det drikkbart med bare 2dl vann? Nå er kanskje en scoop ikke mer enn 10-15gr da kasein er noe lettere

Jeg blander mysen deres i 0,7-1dl vann og kaseinet i 2dl. Man bør ikke vente *for* lenge, men glemmer man seg og det blir for tykt tilsetter man bare litt mer vann. Jeg liker å drikke nesten med en gang jeg har blandet, og da er 2dl akkurat litt over. 2 scoops i 3,75dl er helt perfekt med 3g beta alanine og 5g kreatin. Riste, hente EFA i kjøleskapet og tvinge ned en spiseskje og så drikke shaken for å drepe oljesmaken. Da er den akkurat passe tykk for min del. Jeg bruker ikke iskaldt vann heller, for da blir det så lite smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke liker proteinshake anbefaler jeg dette:

Litt under 5dl vann

1 scoop myse med sjokolade (whey, for de som ikke bruker norske ord :p )

1.5 scoop kasein med sjokolade

0.5 scoop kasein med vanilje

(alle fra ON). Da får man litt mer fylde i smaken og akkurat passe vaniljesmak, og man får både raske og langsomme proteiner. 75g, faktisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips! Kasein egner seg altså som et mettende, proteinrikt måltid? Jeg sliter periodevis med å faktisk svelge maten, så jo lettere den fysisk glir ned, jo bedre. Kan den drikkes er det faktisk det beste, særlig på måltider tidlig på dagen. Jeg får tråle forumet litt etter tips!

Litt tjukkere konsistens kan jeg leve med, det er jo bare godt. Uten sammenligning forøvrig, så synes jeg faktisk at de shakene til Allevo som er ekstra protein i i forhold til vanlige, er veldig gode. De SMAKER faktisk som milkshake. Brukes jo med melk og da så. En pose gir vel 220 kcal om jeg ikke husker feil, men proteinrikt kan det sikkert ikke kalles, selv om den nok er bedre enn de "sulteposene" som selges ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...