Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er en gutt på 21 år som har tenkt å begynne å trene styrke, er ganske overvektig. Er 170cm og 107kg. Har tenkt å begynne med styrketrening, fordi jeg vil få en del muskler som gjør det enklere å forbrenne kalorier samtidig som jeg kan se bra ut når jeg har gått ned i vekt. Tenkte å begynne på lavkarbo samtidig som en livsstil, da jeg vet at det funker for meg.

Lite interessert i å trene på treningssenter i starten, da jeg vil gjøre styrkeøvelser hjemme i noen uker før jeg vet at jeg faktisk greier å holde på med dette. Så er det noen øvelser å anbefale som man kan gjøre hjemme uten ustyr? Tenkte generelt for de fleste musklene. Har også tenkt å trene litt kondisjon ved siden av, men er ikke så stor fan av det. Så noen tips der også? Jogging er det værste jeg vet, da jeg føler alle stirrer på meg ute.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26779-starte-med-styrketrening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg tror at lavkarbo og styrketrening funker dårlig sammen. For å få maks styrke/muskelvekst ut av treningen er det viktig at kroppen får det den trenger fra fett, karbohydrater og proteiner. Hvis du spiser fornuftig mat og trener styrke, vil det ikke gå lenge før du må begynne å stramme inn beltet.

Øvelser for hjemmetrening kan for eksempel være pushups, crunches (situps), dips fra benk/stol, knebøy, utfall og tåhev i trappa. Hvis knebøy med kroppsvekt blir for lett, kan du for eksempel ta goblet squat med brannslukningsapparat eller lignende ;)

Det er egen tema med hjemmetrening under "øvelser" her på fitnessblogger ;)

Så lenge kalori inntaket er lavere enn kaloriforbrenninga, og holder deg unna halvfabrikata og sukker, så spiller ikke diet no rolle egentlig. Spis mye grønt og ren mat, så vil pila på vekta gå nedover sammen med mye trening ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...