Gå til innhold

StefanIv

Medlemmer
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om StefanIv

  • Rang
    Nykommer

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei, har tenkt å begynne med fullkroppsprogram i neste uke, det vil variere fra 3-4 ganger i uken der jeg kjører programmet, men målet er å gå ned i vekt. For tiden er jeg 170 cm og 88 kg, har tidligere slanket bort 24 kg og skal nok ned ihvertfall 15 kg til. For tiden ligger jeg på rundt 1700 kalorier om dagen, men har fram til nå bare trent kondisjon med tredemølle og roing. Vet ikke om jeg bare skal forholde meg til styrkeprogrammet og kondisjon eller bare styrkeprogrammet,det vil tiden vise. Men om jeg velger å kjøre fullkroppsprogram så ofte som jeg tenker, hvor bør man ligge på kalorier mtp bygge muskler og samtidig gå ned i vekt? Er 1700 kalorier nok for å gå ned i vekt og samtidig bygge litt muskler eller må man øke? http://fitnessbloggen.no/fullkroppsprogram-ikke-bare-for-nybegynnere/ Link til programmet som man finner i artikkelen. Takk på forhånd
  2. StefanIv

    Kettlebell trening

    Blitt lite turer i det siste pga leggen min har blitt vondt, men begynte med kettlebells på tirsdag, en økt på 15 min med alt fra swing til goblin squats, i går var jeg sykt støl etter treningen, første gangen jeg har trent "ordentlig" styrke og hadde problemer med å sette meg ned på do.. I dag ble det enda en økt på 15 min, greide squats i dag også, men litt mindre, lurer på om dere kan se litt på programmet å se om det er nok til å få noen resultalter i det hele tatt Kettlebell swing – 3 X 20 reps En-arms sving – 2 X 20 reps Goblet squat – 2 X 10 reps Clean & Press – 1 X 10 reps Sixpack – 2 X 15 reps Armheving – 1 X 10 Ja, er veldig dårlig trent så ikke de største øvelsene. Men er 15 minutter godt nok annenhver dag/hver dag når jeg blir mindre støl?
  3. StefanIv

    Kettlebell trening

    Litt usikker om det går under denne kategorien, men vi prøver Gått på lavkarbo i flere måneder nå, totalt gått ned rundt 22 kg, har i det siste begynt å bevege meg mer, turer hver dag på rundt 7-10 km. Har veldig lyst til å begynne å trene med kettlebells hjemme, men spørsmålet er hvor ofte bør man gjøre det? Annenhver dag? Med tanke på at musklene skal få restituert seg? Blir nok samme øvelser hver gang og øke eventuelt tyngde og repetisjoner. Håper noen som har erfaring kan komme med noen tips
  4. StefanIv

    Trenger litt hjelp til å starte

    Veier alt og legger det inn med myfitnesspal, dobbeltsjekker også at det er likt med pakningsvedlegg. Ble taco i går, fikk regnet ut alt jeg hadde i skjellet, så håper det eventuelt er vannvekt fra saltet i maten.
  5. StefanIv

    Trenger litt hjelp til å starte

    Etter 1 dag med 2200 kalorier har jeg allerede gått opp en kg.
  6. StefanIv

    Trenger litt hjelp til å starte

    Tusen takk! Det er både det polar klokka og flere kalkulatorer har fortalt, men turte ikke å stole på det. Men merker med så lite mat at man fungerer dårlig.
  7. StefanIv

    Trenger litt hjelp til å starte

    25, mann, 170, 95, veldig stillesittende mesteparten av dagen
  8. Har gått på lavkarbo og har nå begynt å telle kalorier, men vet ikke hvor mye jeg trenger for å gå ned i vekt ? Har vært på 1500 kalorier om dagen og ned til 1200 kalorier, har gått ned rundt 2,7 kg på noen uker, men har vel gått litt tregt i forhold til at forbrenningen må omstilles etter lavkarbo. Så trenger litt hjelp til å finne ut hvor mye jeg trenger hver dag? Har som et mål å gå ned 0,5 til 1kg i uken.
  9. StefanIv

    Kaloriunderskudd etter lavkarbo

    Ingen svar enda, men sitter å regner ut med forskjellige kalkulatorer og formler. Lurer på om jeg spiser for lite, vekten har stått bom stille i tre uker nå og kanskje jeg "sulter" meg? Har ikke merket noe mer sult, men har aldri vært en person som kjenner spesielt sultfølelse. Tenkte å kanskje prøve å holde meg på 2000 kcal å se om det rikker vekten enten opp eller ned
  10. StefanIv

    Nybegynnere på ketose

    Bli medlem av Facebook siden Lavkarbo gruppen for alle Mye greie tips der
  11. Har gått på lavkarbo fra 2 Januar til forrige tirsdag, gikk ned rundt 6-7 kg omtrent, nå har jeg sluttet med det og begynt å telle kalorier og spiser sunt. Spørsmålet er hvor mye jeg bør ligge på? 170 cm og 96 kg, lite aktivitet, veldig stillesittende. Har nå holdt på en uke med 1500 kalorier hver dag, alt veies og skrives ned i Myfitnesspal. Har så langt gått ned 300 gram, regner med det kanskje går tregere med tanke på at kroppen vil begynne å ta til seg vann etter økt karbohydrater og glykogenlagrene fylles opp? Er 1500 kcal tilstrekkelig, føler at det går helt fint, spiser meg jo ikke ihjel, men føler at det blir helt greie 3-4 måltider om dagen.
  12. Totalt gått ned 1,5kg på søndag som var veiedagen som teller, men ser nå at jeg har gått ned 2kg totalt. Går faktisk lekende lett å holde seg på 1800 kcal om dagen, noen ganger går det i "vanlig" mat, men ellers veldig mye grovt og sunt Tar faktisk å spiser normal mat i selskaper, på middager osv, men vanskeligere å legge inn på myfitnesspal, derfor tar jeg å spiser litt mindre tidligere på dagen så jeg får spart opp litt til det "ukjente". Har mye mer energi, føler meg lettere og fordøyelsen har blitt mye bedre enn den var før, så dette går topp! Selv om jeg har en lang reise å gå, selv om det tar tid, så vet jeg at på denne måten kan jeg nå det uten å sprekke Målet er vel å komme ned til rundt 70kg , men vi får se om det i heletatt passer meg, var i hvert fall målvekten til en på 1,70cm.
  13. StefanIv

    American Horror Story eller Downton Abbey?

    Bare sett American Horror Story. Sesong 1 er spennende, litt mind fuck, men veldig bra Seson 2 er creepy, spennende og veldig bra den også Har egentlig ingenting å si på noen av sesongene, selv om 3 og 4 ikke er sånn veldig thriller, men mer spennende story Vil anbefale å begynne på sesong 1, selv om det er forandring i hver sesong og de samme skuespillerne er med, bare i andre roller. Når man først ser sesong 1 så får man se om man har smaken for en veldig spennende og rar serie Håper dette hjelper deg litt
  14. Takk for det, tror det er lurt å logge litt ihvertfall Skal sjekke ut "Flexible dieting". Logger alt jeg spiser, selv om en del er vanskelig å logge, som fks Taco, men da tar jeg sånn cirka av hvert Tenker ikke så mye på makrinæringsstoffene egentlig, men passer på at det er sunne matvarer jeg får i meg og appen forteller meg hva det inneholder. Tror ikke der er farlig å skli ut enda ihvertfall, da det bare har vært fredag og lørdag der jeg koser meg med litt usunnere mat, men i ukedagene går det i null sukker og sunne matvarer Godt med et forum der man kan logge framgangen, samt få motivasjon fra andre.
  15. Nå har det snart gått to uker på det nye kostholdet og det fungerer kjempefint! Regner med å ha gått ned 2kg totalt i morgen, da er det veiedag! Det jeg lurer på om det gjør stort om jeg koser meg i helgene? Spist litt taco i dag, samt en liten godteribit som ikke hadde for mye kalorier. Vil 2 dager med litt kos gjøre stor forandring, tenkte mest på middagene og litt godt med mozell light brus i tillegg. Passer på hele dagen, sparer kalorier til kvelden da vi gjerne koser oss med en bedre middag
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her